|
Auteur |
Bericht |
CP101
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 20 dec 2013 15:52 Onderwerp: Loon terugvorderen bij een werknemer uit dienst? |
|
|
Na een foutje in de administratie hebben afgelopen maanden verschillende werknemers een dubbele vakantietoeslag uitgekeerd gekregen (opgenomen in het uurloon, en apart als toeslag vermeld). Nu is er in overleg met de vakbond besloten dat dit teveel betaalde bedrag ingehouden gaat worden op het volgende salaris.
In de loop der tijd zijn er verschillende werknemers uit dienst getreden, en naar deze mensen is een brief gestuurd met het vriendelijke verzoek om het te veel ontvangen loon terug te storten. Zijn deze werknemers verplicht om hier aan mee te werken? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: za 21 dec 2013 20:02 Onderwerp: |
|
|
Als vaststaat dat de oud-werknemers het loon onterecht hebben ontvangen, dan moeten zij meewerken aan de terugbetaling. Uiteindelijk kan dat via een gerechtelijke procedure en executoriaal beslag worden afgedwongen. De voormalig werknemer betaalt dan ook de kosten van die procedure en dat beslag. |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 dec 2013 22:32 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nu is er in overleg met de vakbond besloten dat dit teveel betaalde bedrag ingehouden gaat worden op het volgende salaris |
En kan dit zomaar? Ik kan me voorstellen dat werknemers er mogelijk niet erg vrolijk van worden als plots een half salaris wordt betaald waar meer wordt verwacht. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 22 dec 2013 1:45 Onderwerp: |
|
|
jpst schreef: | En kan dit zomaar? Ik kan me voorstellen dat werknemers er mogelijk niet erg vrolijk van worden als plots een half salaris wordt betaald waar meer wordt verwacht. |
Dit lijkt me niet zo problematisch als de werkgever direct na de onjuiste uitbetaling aan de bel heeft getrokken. Vanaf dat moment wisten de werknemers dat ze het teveel ontvangen geld zouden moeten terugbetalen. Verrekening is dan een efficiënt middel. |
|
|
|
 |
|