freeway1970
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 14 jan 2014 2:19 Onderwerp: nieuwbouw gaat niet door en nu 4,5 jaar wisselwoning |
|
|
Hallo
Eind 2009 ben ik verhuist naar een wisselwoning omdat het blok waarin ik woonde gesloopt zou worden en er nieuwbouw voor in de plaats zou komen, nadat de nieuwbouw klaar zou zijn zou ik terug keren in een 1 van de nieuwe woningen er was ook al mondeling toegezegd welke woning dat zou worden. Bij de tekeningen die we hebben gekregen van de nieuwe woningen stonden al huurprijzen vermeld en hoe groot de woningen zouden zijn, de woning die ik zou krijgen was ongeveer 60 vierkante meter met een huurprijs tussen de 325 en 350 euro.
Nu zijn de woningen niet gesloopt omdat er andere buren in bezwaar zijn gegaan omdat zij vonden dat de woningen in aanmerking moesten komen als monumenten en dat zijn het dus ook geworden, het waren arbeiderswoningen van voor de oorlog, daarmee ging de nieuwbouw dus niet door en vond de woningcorporatie dat ze er geen geld in wilde stoppen en heeft dus toestemming gekregen om de woningen te verkopen aan een andere particuliere partij.
Intussen zit ik dus al 4,5 jaar in een wisselwoning, er is geen nieuwbouw en ik kan ook niet terug naar mijn oude woning omdat deze verkocht is en laat de wonigcorporatie zo goed als niets meer van zich horen, het laatse contact wat er is geweest is maart 2013 toen werd mij voorgesteld dat ik in de huidige wisselwoning mocht blijven wonen voor 520,00 of dat ik naar een andere woning kon verhuizen, ik heb toen aangegeven niet met de huurprijs akkoord te gaan omdat ik voor de nieuwbouw woning veel minder zou gaan betalen en ook als ik zou willen verhuizen dat het dan naar een nieuwbouw woning zou moeten zijn van de omvang en huur die mij in princiepe beloofd is. Ik hen daarna niets meer gehoort van de corporatie.
Mijn vraag is dus, welke rechten heb ik nu eigenlijk, kunnen zij mij nu verplichten in een duurdere huurwoning te gaan wonen dan is beloofd of zelfs dat ik moet verhuizen en hoe lang mogen zij mij eigenlijk laten wachten voor ze met een oplossing komen waar we ons beide in kunnen vinden ? |
|