|
Auteur |
Bericht |
Astrid1995
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 dec 2013 4:36 Onderwerp: wanneer contract bepaalde tijd |
|
|
Contract onbepaalde tijd.
Sinds 2007 werkzaam bij een zorginstelling via een schoonmaakbedrijf. Hier direct op aansluitend een contract voor onbepaalde tijd in dienst van de zorginstelling zelf. Dit contract is nu 1 x verlengd. Wat inhoudt dat ik bij de zorginstelling zelf nu 2 contracten gehad hebt. De zorginstelling heeft mij zelf aangemeld bij een uitzendbureau waar ik opnieuw een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen werkzaam in dezelfde zorginstelling, dit contract loopt t/m 31-12-2013.
Nu heeft de zorginstelling mij te kennen gegeven dat ik bij het uitzendbureau nogmaals een verlening ga krijgen van 2 januari 2014 t/m 2 februari 2014 zodat ik nog even in dezelfde zorginstelling kan blijven werken.
Ik verricht nu mijn werkzaamheden in deze zorginstelling vanaf 2007 en nog steeds heb ik geen contract voor onbepaalde tijd.
Inmiddels nu dus al ruim 75 (ruim 5 jaar) werkzaam in deze zorginstelling al die tijd in dezelfde functie. Maar wel via 3 verschillende werkgever, een schoonmaakbedrijf, de zorginstelling zelf en nu via uitzendbureau.
Is hier nu artikel 668a BW 7 van kracht of anders artikel 668a BW 7 art.2. lid1 ?
Ik ben zo benieuwd naar de antwoorden.
 |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 14 dec 2013 18:56 Onderwerp: |
|
|
De wet spreekt over contract tussen dezelfde partijen. Echter, de constructie die in uw situatie wordt gebruikt, staat ook wel bekend als draaideurconstructie. Rechters plegen dergelijke constructies soms wel en soms niet in strijd met artikel 7:668a BW te zien. De trend is dat steeds vaker dergelijke constructies als een onrechtmatige omzeiling van 7:668a BW worden gezien en dat derhalve een contract voor onbepaalde tijd is ontstaan tussen partijen. Ik geef u dus een degelijke kans van slagen indien u een vordering instelt dat voor recht verklaard wordt dat u een contract voor onbepaalde tijd heeft.
Zie voor een recente uitspraak hierover:
hier |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 dec 2013 20:54 Onderwerp: |
|
|
Wordt bepaald en onbepaald in de startpost niet door elkaar gebruikt?
Ik maak op dat steeds hetzelfde werk is verricht op dezelfde werkplek in dezelfde functie.
Naar mijn opvatting kan er dus gesproken worden van opvolgende werkgevers.
In die zin zou ik zeggen dat er al enige tijd sprake moet zijn van een contract van onbepaalde tijd bij de laatste werkgever.
Of ze hier blij mee zullen zijn is maar de vraag.
De opdrachtgever, de zorginstelling, zal niet voor niets u binnen deze constructie aan het werk houden. Ik denk omdat ze dan makkelijker van u af kunnen komen. Nu zit het laatste uitzendbureau wel met u in de maag als de zorginstelling u niet meer wenst. Alhoewel ze zelf aan de hand van uw werkverleden dit natuurlijk ook hadden kunnen bedenken. |
|
|
|
 |
|