Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurcontract
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KimAmber

Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013 13:16    Onderwerp: Huurcontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon sinds een aantal weken in een nieuwe studentenwoning met 7 andere huisgenoten. De huurprijs bedraagt +/- 400 euro en internet- en tv-verbinding zijn bij deze prijs inbegrepen.

Sinds het begin dat we hier wonen (1 september) is het tv-signaal al gebrekkig geweest. Ik was praktisch de enige die (iets wat moet lijken op) beeld op de televisie had. Mijn huisgenoten hadden geen van allen beeld. Dit probleem heeft zich de eerste drie weken van de huurtermijn voorgedaan.

Bovendien waren er hardnekkige problemen met de internetverbinding. Twee van mijn huisgenoten hebben tot op heden geen verbinding als zij in hun kamer zitten en dit belemmerd natuurlijk hun schoolwerk. Bovendien is dit een tekortkoming in het overeengekomen huurcontract. De meiden betalen ieders voor het gebruik van het internet en zij hebben hier tot op heden nog geen gebruik van kunnen maken.

Ik heb zelf in mijn kamer in het begin perfect signaal gehad, maar dit is de laatste twee weken niet meer zo. Ze hebben de internet versterker aangepast en nu heeft het meisje dat naast mij een kamer heeft wél signaal, maar ik dus niet. Heel apart. Onze huisbaas heeft vorige week gezegd die week wat aan het signaal te doen, maar hij heeft niets van zich laten horen.

Om een lang verhaal kort te maken: wij ondervinden veel problemen met het internet en het tv-signaal. Kunnen wij hier iets aan doen? Eventueel geld terugvorderen? Bovendien hebben wij ruim 30 euro aan sleutelgeld (even iets heel anders) moeten betalen voor het ''overnemen'' van de sleutel. Dit is wettelijk niet toegestaan. Kunnen wij dat geld terugvorderen?

Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eidhof

Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013 15:16    Onderwerp: Re: Huurcontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

KimAmber schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: wij ondervinden veel problemen met het internet en het tv-signaal. Kunnen wij hier iets aan doen? Eventueel geld terugvorderen? Bovendien hebben wij ruim 30 euro aan sleutelgeld (even iets heel anders) moeten betalen voor het ''overnemen'' van de sleutel. Dit is wettelijk niet toegestaan. Kunnen wij dat geld terugvorderen?

Alvast bedankt.

Als er in het huurcontract staat dat de verhuurder zorg draagt voor een goede verbinding met het internet danwel een goede aansluiting voor de televisie dient de verhuurder hier ook zorg voor te dragen.

Het vragen van sleutelgeld is een onredelijk beding in de huurovereenkomst (het mag niet). Het levert in dit geval een onredelijk voordeel op voor de verhuurder. Je kunt dit geld via de rechter terugvorderen.

nb. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het 'sleutelgeld' ook daadwerkelijk hebt betaald. (Denk hierbij aan getuigen of iets dergelijks).
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds