|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 15:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De gegevens in de algemene documentatie kan je niet opvragen. | Dit dus. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 15:32 Onderwerp: |
|
|
In welke wet staat dan dat je de algemene documentatie kan opvragen, ik zie alleen wetten over strafregisters. (Ik heb nog een oude Kluwer en bij mij zijn de artikelen 18-19 vervallen) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 15:35 Onderwerp: |
|
|
Wet Justitiele en Strafvorderlijke Gegevens
Kijk anders maar even via wetten.nl
En zo zie je maar: niet met oude bundels werken!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 15:48 Onderwerp: |
|
|
Artikel 18
1.
Onze Minister deelt een ieder op diens verzoek binnen vier weken mede of en zo ja welke deze persoon betreffende gegevens in de justitiële documentatie zijn vastgelegd.
Artikel 39i
1.
Het College van procureurs-generaal deelt een ieder op diens verzoek binnen vier weken mede of en zo ja welke deze persoon betreffende strafvorderlijke gegevens zijn vastgelegd.
Artikel 43
1.
Onze Minister deelt een ieder op diens verzoek binnen vier weken mede of en zo ja welke deze persoon betreffende rapporten in de persoonsdossiers in de documentatie persoonsdossiers zijn opgenomen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 20:32 Onderwerp: |
|
|
Ah oke, het gaat dus niet alleen om de strafregisters maar ook om de algemene documentatie. Ik zei dus ook al dat ik dat niet zeker wist, vandaar....
Dat is dus niet zo fijn voor MartijnR.
p.s. Ik moet m'n nieuwe Kluwer nog kopen hoor, dus alles komt goed!!  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 20:43 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig maar  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 23:01 Onderwerp: |
|
|
Is het trouwens niet een schending van de privacy dat een ieder zomaar alle politie-gegevens van een willekeurig iemand kan opvragen?? Ik kan dus zien of mijn buurman of zwager of wie dan ook wel eens met de politie in aanraking is geweest? Want het gaat hier dus niet alleen om strafbladen maar ook over de algemene documentatie.. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 29 aug 2005 23:04 Onderwerp: |
|
|
Nee, die artikelen gaan over de persoon over wie iets vastligt. Jij kunt dus de informatie opvragen die over jou is vastgelegd. Wat nog niet helemaal wil zeggen dat je dat dan ook allemaal krijgt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Studiosus
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: di 30 aug 2005 9:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een flinke discussie teweeggebracht met de vraag waarmee ik dit topic opende! Leuk dat er zoveel gereageerd wordt!
Alles over mij is dus op te vragen door mijzelf. Dit zegt dus nog niks over het advocaat worden. In principe kan elke werkgever dit dus van je verlangen. Is het bovendien niet zo dat bij het opvragen van die gegevens alleen de voor de uit te voeren functie relevante feiten worden vermeld? _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 30 aug 2005 9:36 Onderwerp: |
|
|
volgens mij vermelden ze dan niet eens de feiten, maar alleen maar dat er bijv. geen verklaring van goed gedrag wordt afgegeven. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: di 30 aug 2005 12:19 Onderwerp: |
|
|
Ja je hebt gelijk, ik had een beetje slordig gelezen.... |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 30 aug 2005 19:44 Onderwerp: |
|
|
En ik vond het hartstikke leuk om door de vraag deze voor mij nieuwe wet te ontdekken!!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 aug 2005 21:25 Onderwerp: |
|
|
Je bent nooit te oud om wat te leren!  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
mrmeester
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 11:33 Onderwerp: |
|
|
Nooit gehoord dat een transactie aanleiding is voor een strafblad. Er is 1 criterium voor een strafblad: onherroepelijke veroordeling. |
|
|
|
 |
It's me ... Peetje!
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 329
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 13:10 Onderwerp: |
|
|
het strafblad bestaat toch officieel niet meer door die nieuwe wet die in werking is getreden? _________________
/ P€€TJ€ / |
|
|
|
 |
|