r.visser88
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 okt 2013 13:06 Onderwerp: Voorschot zonder contract |
|
|
Besten,
Ik heb van sept 2012 t/m juli 2013 voorschotten gekregen van mijn werkgever, omdat deze nog in conclaaf was met het uitzendbureau.
Het voorschot waren maandelijks 1500 euro.
Over deze voorschotten is helemaal niets zwart op wit gezet qua terugbetalen. dit ging in goed vertrouwen en er zijn wat mails en sms'jes waarin in om het voorschot vraag, maar niets duid erop dat dit het totale te ontvangen netto loon is.
Nu heeft mijn werkgever het een en ander via het uitzendbureau geregeld en heb ik bijna alles wit uitbetaald gekregen. Het bedrag is alleen aanzienlijk minder dan het bedrag van de voorschotten.
Nu wil mijn werkgever de voorschotten terug, alleen zit hier een gat van 7500 euro tussen.
Ik kom er met mijn werkgever niet uit, dus wil ik een deel van het bedrag van de voorschotten aangeven als zijnde overige inkomsten. (Dus dit zelf oplossen.)
Nu is mijn vraag of mijn werkgever de voorschotten in welk geval dan ook kan terugvorderen.
Er is van deze voorschotten helemaal niets van op papier gezet, sterker nog in het enige contract waar een bedrag in is vastgelegd ben ik geen belanghebbende. (lang verhaal, maar is zo.)
Het enige contract dat ik heb is het contract met het uitzendbureau, waar ik het natuurlijk niet mee eens ben, omdat het bedrag minder is dan de voorschotten en ik hier dus ook nooit iets voor getekend heb. (ik heb natuurlijk wel via het uitzendbureau betaald gekregen en heb hier puur een kopie van mijn paspoort voor opgestuurd. Ik moest nog een overeenkomst tekenen, maar deze heb ik uiteindelijk nooit getekend.)
Nu is mijn vraag/advies:
Werk ik mijzelf op wat voor manier dan ook in de problemen als ik dit geld hou. Het enige wat hiervan bekend is, is de omschrijving, welke maandelijks duid op: voorschot ivm uitzendbureau.
Gezien er niets op papier staat en ik goede vertrouwen had en dus geen daadwerkelijk contract heb. Kan ik het er dus op gooien dat dit een voorschot was welke ik bruto ontvangen heb en aan moet geven. Het uitzendbureau is hier dus puur een aanvulling op. Of zie ik dit helemaal verkeerd.
Ik hoor heel graag en wil de mensen die reageren alvast hartelijk bedanken voor hun tijd.
Met vriendelijke groet,
Rick Visser |
|