Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
_Wouter
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 okt 2013 22:27 Onderwerp: Vriendin op bezoek op kamer |
|
|
Hallo,
Ik ben een Belgische student die in Nederland (Delft) studeert. Ik zit hier dus ook op kamers.
Ik heb ook een vriendin (mijn 2 andere huisgenoten ook) en die blijft af en toe eens slapen bij mij. Meestal in het weekend, maar soms ook gedurende de week als dat past in onze agenda.
In juli zond mijn huurbaas een e-mail dat we het contract geschonden hadden. Regel 2 is namelijk: "Deze kamer wordt niet door anderen dan huurder bewoond". In die mail stond ook "mijn huurinkomsten zijn dusdanig laag dat ik het volgende voorstel: 1) Er komt een vierde persoon in het huis waardoor de gemeenschappelijke ruimte verdwijnt en jullie vriendinnen ook niet meer binnen mogen, 2) jullie betalen elk €50 meer per maand zodat jullie vriendinnen terug kunnen blijven slapen".
Wij zijn hier onmiddellijk tegen in gegaan. Ons huis bestaat uit 3 kamers, een (kleine) keuken, een badkamer,een wc en de gemeenschappelijke ruimte. Uit vrije wil deze opgeven zien wij zeker niet zitten, aangezien onze vriendinnen dan alsnog niet zouden mogen blijven slapen. Die €50 extra per persoon is een verdoken huurstijging en hier zijn we dus ook tegen.
Ondertussen zijn er al heel wat e-mails verstuurd, maar de huisbaas blijft maar hameren op het feit dat we het contract geschonden hebben.
Bestaat er een juridische definitie van het begrip 'bewoner'/'bewonen'?
Wat kunnen wij het beste doen?
Met vriendelijke groeten,
Wouter |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 okt 2013 23:08 Onderwerp: |
|
|
Een bezoek(st)er is natuurlijk geen bewoner.