Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Reliable Stati...
Force justice ...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 20 mei 2025 12:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

persoon in schuldsanering werkt zwart en heeft ww uitkering
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Erika

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 14:56    Onderwerp: persoon in schuldsanering werkt zwart en heeft ww uitkering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag,

Al een poosje loop ik te dubben of ik (anoniem) aangifte moet doen van het volgende geval:

een echtpaar uit mijn familie zit sinds 2 jaar in de schuldsanering, beide hebben ze schulden. Nu werkt de man op contract en de vrouw werkt deels op contract en deels zwart.

man en vrouw werken beide naast hun legale baan ook zwart en hebben her en der klusjes waar ze gemiddeld een 150 tot 300 euro per dag mee verdienen. Deze inkomsten is de schuldsanering niet van op de hoogte.

het stoort me enorm dat deze mensen dit doen en eigenlijk wil ik dit gewoon melden zodat ze hiervoor aangepakt kunnen worden.

Ze hebben al meer te besteden in de schuldsanering omdat ze in hun woongebied hogere kosten hebben voor levensonderhoud. Ik weet dat ze veel uit gaan, met regelmaat vakanties houden (worden betaald van wat ze weer verdienen met opbrengst van zelf geteelde wiet) en eigenlijk een meer dan goed leven leiden terwijl hun schuldeisers het met een minimum betaling van de schuld moeten doen.

Hoe zou ik dit ergens kunnen melden en zelf volledig anoniem kunnen blijven? ergens voel ik me ook erg sluw dat ik dit wil melden en twijfel er over maar ik vind ook dat dit niet zo kan en mag plaatsvinden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/melden_fraude/index.aspx

weet niet of het anoniem kan, maar dat kunnen ze je daar wel vertellen.
OOge

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van je familie moet je het hebben zeg ik dan maar Smile

Of u zit ook in de schuldsanering en bent jaloers dat u niet "zwart" werkt en dus maar rond moet komen van die paar tientjes.
Of u heeft geen idee wat de schuldsanering is. Laat ik u wel vertellen dat je van de schuldsanering niet kunt leven. Je kunt eten kopen, maar niet zoveel om de magen die week te vullen laat staan eens een keer iets leuks te doen. Probeert u eens met 2 personen van 60 euro per week rond te komen.

U kunt natuurlijk ook gewoon u niets van anderen aantrekken. Dat maakt uw leven wat eenvoudiger. Er zijn mensen genoeg die zwart werken. Zwart werken zorgt ervoor dat de economie blijft draaien.

Voor wat betreft de wiet. Daar lopen ze vanzelf een keer tegen de lamp. En dan hebben ze het zwart verdiende geld hard genoeg nodig voor de hoge boetes.
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt een melding doen bij Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2013 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

OOge schreef:
Je kunt eten kopen, maar niet zoveel om de magen die week te vullen laat staan eens een keer iets leuks te doen.

Dat is nu net het hele idee van de schuldsanering! Je laat zien dat je een aantal jaar zeer sober kunt leven, en in ruil daarvoor worden al je schulden kwijt gescholden, en hebben je schuldeiser het nakijken op hun centen...

Schuldsanering is duidelijk niet hetzelfde als gewoon doorgaan met het uitgeven van je geld aan allerlei leuke dingen, en ondertussen je schuldeisers kunnen uitlachen omdat ze nooit meer hun geld zullen terugzien!

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2013 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voel je niet sluw, of een "verrader". Door dit soort mensen krijgt de WSNP een slechte naam.

Verzamel het volgens jou relevante bewijsmateriaal, en deponeer dit in een envelop bij de gemeente, de rechtbank en de politie.

Kijk het een maand of twee aan. Zie je geen verandering in gedrag? Overweeg dan om verdere stappen te nemen, zoals het maken van foto's, video's, het doen van aangifte bij de politie (telen van wiet, brandgevaar e.d.) etc.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds