|
Auteur |
Bericht |
Diekhuuzen
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 sep 2013 11:41 Onderwerp: Vierde tijdelijke contract |
|
|
Hallo,
Ik heb drie tijdelijke contracten van een jaar gehad bij mijn huidige baas. Nu ben ik weer gaan studeren, maar kon ik er ook blijven werken. Zij hebben laatst een brief gestuurd waarin stond dat mijn (tijdelijke) contract dat afliep op 1 september niet werd verlengd.
Vervolgens werk ik gewoon door (met minder uren) en krijg ik nu wederom een tijdelijk contract voorgeschoteld die ik met terugwerkende kracht (vanaf 1 sep) moet gaan tekenen. Betreft nu een nul-urencontract voor de duur van een jaar.
Naar mijn idee hoor ik nu gewoon een vast contract te krijgen. Sta ik hier in mijn recht om dat te eisen? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 26 sep 2013 11:52 Onderwerp: |
|
|
Is er een CAO van toepassing waarin op dit punt nadere bepalingen zijn opgenomen? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Diekhuuzen
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 sep 2013 12:00 Onderwerp: |
|
|
Nee, zijn ze wel mee bezig maar is nog niet ingevoerd. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 26 sep 2013 22:37 Onderwerp: |
|
|
Dan heb je nu dus een vast contract, ook al heeft je baas dat misschien niet in de gaten. Je hoeft er niet om te vragen, je hebt het al. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 10 okt 2013 11:30 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Dan heb je nu dus een vast contract, ook al heeft je baas dat misschien niet in de gaten. Je hoeft er niet om te vragen, je hebt het al. |
Het klopt (bij ontbreken van een toepasselijke CAO) dat je een vast contract hebt en dat je dat niet bij je werkgever hoeft af te dwingen.
Maar hoewel je een vast contract hebt, kun je je (nog) niet beroepen op het vermoeden van arbeidsomvang, waardoor je in beginsel "gewoon" een nuluren (oproep)contract hebt voor onbepaalde tijd.
Zolang jouw baas de vorm van dat contract respecteert, en jou ook daadwerkelijk als oproepcontract inschakelt, en niet voor vaste regelmatige tijden over een "langere" periode inzet, schiet je niet meteen heel veel op met het "vaste contract". _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|