Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 09 jul 2025 20:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Casu:Verhuurder overhandigd geen sleutels.. Naar de rechter?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cassini

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: za 14 sep 2013 20:37    Onderwerp: Casu:Verhuurder overhandigd geen sleutels.. Naar de rechter? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste heren,

Hierbij hoor ik graag advies van jullie inzake de mogelijkheid voor een zaak. Hierbij neem ik ook direct aan of het voor ons te doen is om dit gerechtelijk op te lossen.

Hierbij de introductie:

Mijn moeder heeft een woning gehuurd. De huur overeenkomst is getekend op 20 augustus. De ingangs datum van de overeenkomst is 1 september 2013.

29 augustus: Verhuurder vertelt mijn moeder dat huidige huurder om 20:00 uur 30 augustus de sleutels inleverd.. De volgende ochtend kan ze de sleutels ophalen.

1 september: Verhuurder verklaar ruzie te hebben met zijn vriendin die normaal gesproken over de huurzaken gaat. Die vriendin is een kennis van ons en vriendin beschuldigd verhuurder van een relatie met mijn zusje van 20. Verhuurder is zelf 44 jaren oud.

3 september: Zowel verhuisbedrijf en dergelijke zijn afgebeld.. Verhuurder heeft nog steeds geen sleutels overhandigd en ook is er geen mogelijkheid geweest om hem contant de huurbetaling cash te overhandigen. Zowel dit mondelijk is overeengekomen.

5 september: Belletje met Politie die enkel in uiterste noodzaak de deur van het pand wil forceren. Mijn moeder is conform de GBA ingeschreven en heeft een huurovereenkomst op betreffende adres.. Politie wil wel haar de toegang verschaffen tot het gehuurde, maar adviseerd om even netjes via advocaat op te lossen. Mijn moeder kan bij mij slapen dus Politie zegt alleen de deur te forceren als ze verder geen onderdak heeft en geen toegang tot haar gehuurde.

Heden: Verhuurder laat niets van zich horen.. Laatste bericht was dat we de zaak voor wat het is moesten laten en hij een andere huurder heeft.. Deze is woonachtig in het appartement dat mijn moeder zou krijgen.. Als we een rechtzaak zouden starten zou hij wat gevaarlijke mensen langs sturen..

Wat moeten we doen? Heeft een rechtzaak nut?

We hebben contact opgenomen met Jurofoon en zij zeiden dat inderdaad Politie wel toegang kan verschaffen tot de woning zoals wanneer iemand zichzelf heeft buitengesloten maar dat het beter via civiele procedure kan verlopen om de verhuurder niet boos te maken.

Dus nogmaals.. Heeft het nut om hier een zaak mee te beginnen ?

Graag jullie mening, alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cassini

BerichtGeplaatst: di 17 sep 2013 19:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die hier iets over weet of advies kan geven?
Jay Gatsby

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 17 sep 2013 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
We hebben contact opgenomen met Jurofoon en zij zeiden dat inderdaad Politie wel toegang kan verschaffen tot de woning zoals wanneer iemand zichzelf heeft buitengesloten maar dat het beter via civiele procedure kan verlopen om de verhuurder niet boos te maken.

De problemen zijn civielrechtelijk van aard. De verhuurder pleegt wanprestatie door zijn deel van de overeenkomst niet na te komen. Ik zou niet weten op grond waarvan de politie je moeder toegang zou mogen geven tot de woning.

Hoe dat ook zij, een gang naar de rechter kan zinvol zijn. Je moeder heeft recht op vergoeding van de schade die zij leidt door de wanprestatie. Hieronder kunnen de kosten vallen die zij moet maken om op korte termijn een nieuwe woning te vinden bijvoorbeeld.

Quote:
Als we een rechtzaak zouden starten zou hij wat gevaarlijke mensen langs sturen..

Dit is dan wel weer een zaak voor de politie. Ik zou overwegen om aangifte te doen tegen de verhuurder.
Cassini

BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2013 3:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jay Gatsby schreef:

De problemen zijn civielrechtelijk van aard. De verhuurder pleegt wanprestatie door zijn deel van de overeenkomst niet na te komen. Ik zou niet weten op grond waarvan de politie je moeder toegang zou mogen geven tot de woning.

Politie vertelde dat zij woonachtig is conform haar informatie lijn (meldkamer) die wellicht GBA nachecked.. ?

Eigen raam inslaan mag niet, als je dus buitengesloten bent van de woning die je huurt.. En sleutelhouder is niet bereikbaar.. Dan maar een hotelkamer boeken? Of ruitje inslaan.. ?

Anywayz.. Wat zijn de kansen voor schadevergoeding.. Blijkbaar heeft verhuurder er een nieuwe huurder in zitten nu..
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds