Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 22:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

onterecht veroordeeld?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dutchalex

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 8:44    Onderwerp: onterecht veroordeeld? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond,dit zijn twee verschillende zaken die zich in 15 minuten voltrekken

Vorig jaar op koningendag ben ik belaagd door mijn buurman die verhaal wilde komen halen over een voorval tussen hem en mijn vrouw,ik had hem er in het verleden al meerdere keren op gewezen dat dit een zaak tussen hem en mijn vrouw was.Nu gebeurt het volgende,en hierbij was mijn zoon en zijn vriendje getuige van(alleen zoon heeft getuigd)Hij loopt mij achteraan en begint weer over het voorval,ik zeg dat hij dit met mijn vrouw moet oplossen,hij word agressief en komt tegen mij aan staan begint met zijn hoofd tegen mij aan te schuren,ik duw hem vervolgens weg en hij valt over mijn knie op de grond,ik buig mij vervolgens over hem heen en zeg dat ik hier geen zin aan heb,en dat mijn kinderen er ook bij zijn.

Ik loop vervolgens naar huis,en vlak bij huis word ik besprongen door 4 mannen waaronder buurman die mij geslagen en geschopt hebben,met de luide kreten erbij schop hem dood,schop hem dood,waar twee mensen getuige van waren waaronder mijn zoon.Ik heb aangifte gedaan tegen drie mannen waarvan ik de naam wist,staat allemaal zwart op wit.
Ben bij een forensisch arts van de politie geweest,en heb foto,s aangebracht van het toegebrachte letsel.

Ik word gedagvaard voor het hem opzettelijk mishandeld te hebben.
De drie mannen worden voor hetzelfde gedagvaard,waarbij een aantekening dat zeker 1 iemand in een voorwaardelijke straf zit voor een zelfde geval een jaar geleden.

Dag van rechtszittingen,ik heb vier afspraken,als eerste mijn dagvaarding,de rechter vraagt heeft u deze man geslagen? Ik zeg nee,ik heb hem van me afgeduwd en hij is gevallen,ik heb hem niet geslagen,Rechter zegt ik heb hier twee verklaringen waaronder het slachtoffer (en zeg even pietje puk)die verklaren dat jij hem geslagen hebt.
Ik verklaar nogmaals dat ik dat niet gedaan heb en dat mijn zoon dit alles aanschouwd heeft.
Ik heb geen strafblad en ben niet bekend bij politie.
Uitspraak 600 euro boete waarvan drie honderd en twee jaar voorwaardelijk voor de andere drie honderd.
Tien minuten later begint de volgende zaak,er komen twee mannen binnen lopen waarvan ik tegen 1 aangifte gedaan heb,en iemand waarvan ik geen aangifte gedaan heb omdat ik zijn naam niet wist,(dit is pietje puk)de derde en de vierde man waren niet aanwezig,ik vraag de rechter daar over en hij zegt ik heb niet meer namen in mijn dossier!! Heel vreemd,maaaar we zijn er nog niet,de rechter vraagt vervolgens aan pietje puk of hij gezien heeft dat ik het slachtoffer geslagen heb.....Nee meneer de rechter hier was ik niet bij!!! Dit heb ik niet gezien.

Hij bekend vervolgens dat bij het tweede voorval waar ik in elkaar geschopt/getrapt ben bij wel degelijk geslagen te hebben en dat ie er spijt van heeft..... Eis officier 1200 euro boete of 19 dagen hechtenis of zoiets,hij heeft daar bezwaar tegen en komt er met hetzelfde af als ik,600 boete waarvan 300 voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. HOE KAN DIT!!!!!? Hij zegt dat hij er niet bij was,mijn zoon was er wel degelijk bij,en ik ben het haasje voor iets dat ik niet gedaan heb,deze zaak gaat zeker een vervolg krijgen maar zou graag weten waar ik sta. Ook zoiets, ze komen alle twee tegelijk binnen,gaan fijn samen naast elkaar zitten,kan dit allemaal? Forensisch onderzoek? Niks over gehoord! Foto,s van mijn letsel? Niks over gehoord. Moet ik nu tegen die derde persoon,die er niet was en niet bekend was bij de rechter opnieuw aangifte doen wat ik al gedaan heb!? En als laatste buurman niet op komen dagen maar die zaak word wel aangehouden omdat in zijn voorwaardelijk zit,geluk bij ongeluk,want hier ga ik mij beter op voorbereiden..Graag zou ik jullie mening hier over willen,want ik voel me knap genaaid eerlijk gezegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArieKanarie

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is dat u niet in beroep kunt in de zaak tegen de buurman en zijn handlangers. Het OM zal dat moeten doen. Wel kunt u een civiele zaak aanspannen tegen uw buurman.

U kunt wel in beroep in de zaak waarin u als verdachte bent gedagvaard.

Over de uitspraken van de rechter kan ik overigens vrij weinig zeggen, aangezien ik alleen uw kant van het verhaal hoor.
dutchalex

BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2013 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reactie,kan ik een verslag van de rechtzitting opvragen?
dutchalex

BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou hoger beroep is aangetekend,nu maar weer wachten en voor bereiden
1e_jaars_fiscaal_recht

Leeftijd: 29
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 3:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dutchalex schreef:
Bedankt voor de reactie,kan ik een verslag van de rechtzitting opvragen?

uiteraard.

Kijk alvast op:

http://zoeken.rechtspraak.nl/default.

- aanvragen bij de griffie is ook mogelijk.

Laatst aangepast door 1e_jaars_fiscaal_recht op di 26 mrt 2013 19:25, in totaal 1 keer bewerkt
1e_jaars_fiscaal_recht

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Samenvatting van uw casus: // controleer aub zodat ik kan aanvullen. Zaken die onduidelijk zijn zijn voorzien van vraagteken.
@ 21:33 gewijzigd.

Casus

De vrouw van Dutchalex heeft een conflict met haar buurman tevens dus buurman van Dutchalex. De buurman is op eigen initiatief verhaal gaan halen bij Dutchalex. Dutchalex gaat hier niet op in. Dit alles gebeurt in het openbaar. De buurman wrijft agressief het voorhoofd tegen dat van Dutchalex. Dutchalex zegt dat hij hier geen zin in heeft. Dutchalex duwt hem van zich af en buurman valt over de knie van Dutchalex. Dutchalex loopt naar het huis terug en wordt door 4 mannen mishandeld met lichamelijk letsel tot gevolg (doodswensen worden tijdens het trappen uitgeschreeuwd richting Dutchalex). Zoontje en vriendje zoon kijken toe.

Raadsman: Dutchalex had tijdens OTTZ, in eerste aanleg, geen raadsman. 1 verdachte wel. Dutchalex heeft voor appel wel een raadsman.
Publiek Proces: RB uitspraak gedaan.
Civiel Proces: Wordt nu besproken met raadsman, is nog onzeker.
Relatieve Competentie: onbekend, maar OM Ontvankelijk.
Absolute Competentie: Enkelvoudige strafkamer rechtbank, appel: Hof .
Relevante artikelen: art. 300 lid 1 SR, art. 301 lid 1 SR (voorbedachte rade) / belaging (stalken): art. 285b SR

Straf norm: Mishandeling wordt bestraft met 3 jaren of geldboete 4e categorie (19500 euro) (art. 23 lid 4 SR) / voorbedachte rade: 4 jaar gevangenisstraf/ 4e cat.

Verdachte : buurman, 3 anderen (dit zijn bekenden van buurman van dutchalex)
Recidive : 1 verdachte met een voorwaardelijke straf.
Slachtoffer/verdachte : dutchalex (nooit in aanraking geweest met politie, geen strafblad)

Schade : Lichamelijk letsel ten gevolgen van mishandeling.
Bewijsmiddelen : Fotos direct gemaakt na mishandeling door deskundige. Forensisch arts heeft verslag gemaakt van onderzoek, 2 getuigen van wellicht minderjarige leeftijd.

Getuigen: Zoon en vriendje zoon.
Bewijsminima: Gepasseerd.

Onderzoek ter terechtzitting

Casus 1. (OM vs Slachtoffer/verdachte)

- Slachtoffer en tevens verdachte voor eenvoudige mishandeling (art. 300 SR lid 1) verklaard niet geslagen te hebben, maar dat verdachte per ongeluk over zijn knie is gestruikeld.

Uitspraak: 600 euro boete, 2 jaar voorwaardelijk + 300 euro voorwaardelijk

Casus 2. (OM vs. 2 verdachten aanwezig, 2 niet in dossier rechter , niet de buurman + 1 van de handlangers die met voorwaardelijke straf)

- Primair ten laste gelegd: medeplichtigheid van mishandeling (behulpzaamheid) met buurman. Mishandeling.

OM-eis: 1200 euro boete, 19 dagen hechtenis.

Verdachte maakt bezwaar.

Uitspraak rechter: 600 euro boete, voorwaardelijke gevangenisstraf 2 jaar. Zelfde als verdachte.

------
De verdachte die een raadsman had heeft strafvermindering gekregen o.g.v.

- ADHD, Geestelijke achterstand, Financiële situatie (WaJong)
-----

Gronden voor appel:

- Verklaringen verdachte kloppen niet.
In één verklaring zegt verdachte dat Dutchalex de buurman wel geslagen heeft. In een tweede zaak verklaart hij er niet bij te zijn geweest. HOE kan hij het dan gezien hebben?

In beginsel mag de rechter zelf besluiten welke verklaring hij meeneemt als bewijs. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling en tevens legt een verdachte geen eed af. Dus kan er geen sprake zijn van meineed.

- 1 persoon is niet gedagvaard

Grond beroep: tegen hoogte opgelegde straf Duchalex .

- Raadsman Dutchalex heeft bij de griffie de uitspraak aangevraagd.

Laatst aangepast door 1e_jaars_fiscaal_recht op zo 31 mrt 2013 13:23, in totaal 24 keer bewerkt
dutchalex

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb hoger beroep aangetekend tegen mijn uitspraak,aangezien 1 dader twee verschillende verklaringen heeft afgelegd,1 dat ik de buurman wel geslagen heb.Dit was in de zaak waarin ik gedaagd was door de buurman.

In de tweede zaak waarin ik hun aangeklaagd had verklaart hij tegen de rechter dat hij er niet bij geweest is,en mij niet heeft zien slaan.

Ik had geen raadsman,1 van de andere verdachte wel,die er met een taakstraf van 15 uur is afgekomen. Wegens geestelijke achterstand,ADHD,wajong

1 persoon waarvan ik aangifte gedaan heb is niet gedaagd,

Twee gedaagde zijn verschenen,maar de buurman niet,dit is ook de persoon die al een voorwaardelijke straf heeft,deze zaak word echter wel aangehouden.

Ik heb geen strafblad,de twee personen die veroordeeld zijn ook niet,om gaat ook daar tegen niet in beroep.

Ik heb hoger beroep aangetekend tegen de mij opgelegde straf.

De mishandeling is niet in mijn tuin gebeurd maar in het openbaar,ik heb mij nergens mee bemoeit,mijn buurman is mij achterna gelopen om verhaal te halen waarop ik zei dit is iets tussen jou en mijn vrouw,daarna agressief bejegend door buurman,waardoor ik hem van mij afduwde,met gevolg dat hij over mijn knie gevallen is.

Civiel procedure is nog niet zeker of dit gaat gebeuren,mijn advocaat heeft verslagen van de rechtszittingen opgevraagd.
1e_jaars_fiscaal_recht

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wijzigingen verwerkt, appelgronden staan erbij.
dutchalex

BerichtGeplaatst: wo 07 aug 2013 0:07    Onderwerp: onterecht veroordeeld? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik heb nieuws,mijn buurman die bij de eerste zitting niet aanwezig was, maar waarvan de rechter zei dat hij hem wilde spreken ivm met vorige veroordeling,moest afgelopen maandag voorkomen ik kon niet omdat ik moest werken. Buurman was er weer niet! De rechter heeft hem bij verstek veroordeeld tot een boete van 600 euro waarvan 400 voorwaardelijk! Ik ben hier zeer teleurgesteld over hij zat in zijn proeftijd,had al een veroordeling op zijn naam staan,en hij komt er gewoon mee weg,mijn vertrouwen in de rechtsstaat hier is tot diep onder nul gezakt. Hoe kan dit nu,ze willen hem zien nieuwe dagvaarding gestuurd,en nu dit!?
rgijsen

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

Met interesse heb ik dit blog gelezen en kom tot de conclusie dat het erg verstandig zou zijn om door een advocaat naar de zaak te laten kijken. Ons kantoor is daartoe graag bereid. Afhankelijk van uw financiele positie hoeft dat ook helemaal niet veel te kosten. Bovendien, als u de zaak wint, kunt u alle kosten van uw advocaat terugvragen.

Ik zou de zaak graag doorlichten en voor u behandelen in hoger beroep. Ik voorzie ook dat het van groot belang is dat er getuigen worden gehoord.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds