|
Auteur |
Bericht |
PietP
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 11 aug 2013 8:29 Onderwerp: Krijgt werknemer bij dreigend faillissement wel altijd loon? |
|
|
Ik werk bij een bedrijf dat het financieel moeilijk heeft. Mocht de zaak failliet gaan, wordt mijn loon dan onder alle omstandigheden uitbetaald, hetzij door de werkgever danwel het UWV?
Groeten Piet |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 5:53 Onderwerp: |
|
|
Als de werkgever geen geld heeft, dan zal hij niet kunnen betalen en dus niet betalen. Hij moet dan zijn personeel ontslaan (of de curator) en jij moet naar het UWV voor een uitkering. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 14 aug 2013 10:10 Onderwerp: Re: Krijgt werknemer bij dreigend faillissement wel altijd loon? |
|
|
PietP schreef: | Ik werk bij een bedrijf dat het financieel moeilijk heeft. Mocht de zaak failliet gaan, wordt mijn loon dan onder alle omstandigheden uitbetaald, hetzij door de werkgever danwel het UWV?
Groeten Piet |
Niet onder alle omstandigheden, maar als je er op tijd bij bent over het algemeen wel. Zie de site van het UWV. |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: di 20 aug 2013 22:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info! |
|
|
|
 |
rgijsen
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 10:56 Onderwerp: |
|
|
De werkgever kan op een gegeven ogenblik beter failliet gaan dan lang het salaris niet betalen. Het UWV neemt maar tot een bepaalde tijd de loonverplichting over. |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 aug 2013 5:10 Onderwerp: |
|
|
Kan je dat ook wat concreter onderbouwen? |
|
|
|
 |
Niex
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 30 aug 2013 0:35 Onderwerp: |
|
|
jpst schreef: | Kan je dat ook wat concreter onderbouwen? |
De site van UWV is niet duidelijk genoeg? Het komt neer dat UWV 13 weken achterstallig loon betaalt en maximaal een opzegtermijn van 6 weken. In beginsel, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.. |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 10:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb in eerste instantie genoeg info. Hartelijk dank voor jullie reacties!
Groeten PietP |
|
|
|
 |
|