Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
cfhmr
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: zo 25 aug 2013 19:38 Onderwerp: HELP Non-actiefstelling op zondag ontvangen? Wat te doen? |
|
|
Beste alle,
Deze zondagmiddag ontvang ik een e-mail met brief in bijlage, van werkgever dat ik per direct op non actief wordt gesteld. (Brief wordt ook nog per aangetekende post verstuurd). Datum brief is vandaag, dus zondag 25 augustus.
Afgelopen vrijdag heb ik de gehele dag gewerkt zoals altijd tot 15.30 uur. Toen ik vrijdag 15.30 naar huis ging heb ik de planning gekeken voor maandag. Ik stond gewoon ingepland voor maandag 7.00 uur.
Kan een werkgever mij op zondag per direct op non-actief stellen met reden: provocerend gedrag tijdens werk? Dit omdat er vrijdag nog niks aan de hand was?
Wat kan ik morgenvroeg het beste doen? Mijn werkdag start 7.00 uur?
Aangetekende brief is dus nog niet ontvangen!
Bedankt alvast voor jullie reactie! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 30 aug 2013 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe actueel dit alles nog is, maar heb je zelf een idee wat de (werkelijke) reden kan zijn?
Ik zou me gewoon maandag melden en me duidelijk kenbaar beschikbaar houden voor werk, plus reageren op de aangetekende brief als dusdanig en dat je deugdelijke onderbouwing verwacht, niet een eenzijdig en een-regelig mailtje dat door iedere flapdrol geschreven kan worden (een mail sturen met andermans mailadres is kinderlijk eenvoudig, ook zonder toegang tot een mailbox). Wie weet is het wel een (matige) grap van iemand.
En als ik mij mijn bachelorvak arbeidsrecht goed herinner, moet een dergelijke maatregel op een zeer ernstig vergrijp gestoeld zijn en bovendien redelijkerwijs ook voorafgegaan zijn door een duidelijke waarschuwing vooraf. Wat uitleg in een gesprek is dan wel het minste wat je mag verwachten.
Wat betreft die aangetekende brief, zelf zou ik me op het standpunt stellen dat per email niet 'schriftelijk' is, maar tegenwoordig is er al jurisprudentie over Whatsapp gebruiken voor ziekmeldingen e.d. dus het zou me niet verbazen dat aan dat argument voorbij wordt gegaan.
In ieder geval, dat je weerstand biedt is belangrijk als je een beroep wilt kunnen doen op WW e.d.; in geen geval de rechtmatigheid van ontslag of andere maatregelen zoals deze erkennen of anderszins uit eigen initiatief iets doen (bv ontslag nemen). En al helemaal niets tekenen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|