NicovanW
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 aug 2013 17:51 Onderwerp: Motor in beslag genomen door belastingdienst. Wat nu? |
|
|
Hallo,
Ik ben vorig jaar mijn baan kwijt geraakt en heb door omstandigheden ook geen uitkering. Op het moment bouwen de schulden zich op, maar van een kale kip kan je niet plukken, zo simpel is dat. Hoeft verder niemend meelij mee te hebben, maar ik zit hier ook niet te wachten op mensen die zeggen dat je dan je schuld maar moet betalen. Deze situatie is niet mijn keus en dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Ik zoek dus even naar nuttige info.
De situatie: De belasting dienst heeft mijn motor in beslag genomen wegen een wegenbelasting achterstand van 3500 euro die ik op korte termijn gewoon nooit terug kan betalen. Dus ik heb de motor maar vaarwel gezoend. Ik hoop dat ze er blij mee worden.
Punt is echter dat ik geen enkel bewijs, of formulier heb gekregen, of op andere wijze in kennis ben gesteld over de gang van zaken. Ik moest via de politie uitvinden waar de motor was gebleven. De belastingdienst staat mij zeer onvriendelijk te woord en weigert ronduit enige informatie te verschaffen. Ik heb dus nu geen idee wat er verder staat te gebeuren, of wat mijn rechten zijn in deze. Ik heb schriftelijk ook om uitleg gevraagd, maar tot op heden geen antwoord ontvangen.
IK heb het kenteken met een geleede 28 euro op laten schorten bij RDW anders kon ik de verzekering niet eens op zeggen. De 6 weken termijn is inmiddels wel voorbij en ik heb geen idee wat er verder met de motor gebeurd is, of wat er met de schuld gaat gebeuren.
Mijn vragen...
Ik heb geen vrijwaringsbewijs van het (opgeschortte) kenteken, dus ben ik nog aansprakelijk voor de motor op enige wijze?
Hoe zit het met opstal en sleepkosten? Ik heb nog nergens ook maar één bericht over gehad.
Wat moet ik nu met die schuld aanvangen? Termijn betaling kan blijkbaar niet met wegen belasting, dus blijft dat gewoon de rest van mijn leven oplopen, (rente, boetes, verhogingen, etc...)?
Met andere woorden... Wat nu?
Alvast bedankt aan een ieder die hier iets nuttigs over weet te vertellen.
Met vriendelijke groet
Nico |
|