|
Auteur |
Bericht |
Bbz-misstanden
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 aug 2013 15:32 Onderwerp: Handelwijze politie |
|
|
Geachte forumleden,
Ik ben ondernemer en heb een hooglopend conflict met een gemeentelijke instelling.
3 weken geleden werd mijn fysieke toegangsverbod opgeheven, na een open gesprek met een wethouder. Ze trachten het schrijf en spreek verbod in stand te houden. Het toegangsverbod was bijna 3 jaar geleden opgelegd om dat ik enkele boze e-mails had gestuurd het toegangsverbod is strijdig met hun eigen protocol.
Hierop heb een e-mail gestuurd dat nog enkele punten o.a. een aansprakelijkheidstelling en klachten open stonden. hierop kreeg ik een telefoontje van de groepschef van de plaatselijke politie, dat ik moest ophouden met mailen en twitteren, anders zou hij mij laten oppakken op grond van nog openstaande boetes (wet mulder).
2 weken later werd ik idd opgepakt na aanleiding van de openstaande boetes. ik verbleef in een ander deel van Nederland en duidelijk was dat hij het andere korps de opdracht en gegevens heeft verstrekt (agenten hadden e-mail afkomstig van hem).
Interne zaken heeft met de officier van justitie gesproken en die zien geen strafbaar feiten.
ik wel: chantage, misbruik bevoegdheden, schending gelijkheidsbeginsel ,...
wie heeft gelijk de officier of ondergetekende,
met vriendelijke groet,
Bbz-misstanden |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 aug 2013 19:58 Onderwerp: |
|
|
Als je aangifte hebt gedaan en er wordt besloten om niet te vervolgen, kun je de zaak d.m.v. een artikel 12 procedure laten voorleggen aan het Gerechtshof.
Echter, in jouw geval kun je misschien beter ook een bestuursrechtelijke klacht indienen! |
|
|
|
 |
Bbz-misstanden
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 aug 2013 16:28 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het antwoord.
Er was nog formeel geen aangifte gedaan, dit was het ontmoediging beleid van interne zaken op basis van summiere gegevens.
Gisteren goed gesprek gehad met de brigadier die de opdracht(gijzeling) moest uitvoeren en hem zit hele de zaak niet lekker. Hij gaf aan om zeker aangifte te doen. zijn gesprek verslag zal worden bijgevoegd bij de aangifte.
Idd in officier "denkt" niet een (strafrechtelijke) zaak te hebben, zal ik de zaak zeker voorleggen aan de hoofdofficier.
De beginselen van behoorlijke procesorde
Enkele belangrijke beginselen:
• het subsidiariteitsbeginsel;
• het proportionaliteitsbeginsel;
• fair play;
• verbod van misbruik van bevoegdheden;
• verbod van willekeur
Op alle bovenstaande punten geschonden. maar ook strijdig met onderstaande wetten.
Verbod van détournement de pouvoir. Een bestuursorgaan mag de hem geattribueerde of gedelegeerde bevoegdheid alleen gebruiken voor het doel waarvoor die bevoegdheid is gegeven (art. 3:3 Awb).
Uitgangspunt is dat men zich moet kwijten van een behoorlijke taakvervulling (artikel 2:9 Burgerlijk Wetboek).
Mijn zakenpartners zullen ook nog (op advies van brigadier) een klacht gaan indienen. |
|
|
|
 |
|