|
Auteur |
Bericht |
polarr
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 aug 2013 21:09 Onderwerp: Conflict na weigeren door werkgever voorgestelde behandelaar |
|
|
Werkgever geeft aan dat hij zich beroept op de uitspraak van de bedrijfsarts om passende arbeid aan te bieden voor 3x 2 uur per week (heeft het helemaal niet meer over onze vastgelegde afspraken welke we al hadden gemaakt n.a.v. dit zelfde advies vorige week) en geeft aan het loon STOP te zetten als ik a.s. (afgelopen)maandag niet kom.
Tevens geeft hij aan het loon stop te zetten als ik geen afspraak maak bij het door hem zelf gevonden behandelcentrum waar ik(alternatief) behandeld zou kunnen worden.
Kan werkgever zomaar van de telefonische afspraak afwijken welke door hem ook bevestigd is per mail en een loonstop opleggen met als reden dat ik geen gehoor geef aan zijn verzoek om a.s maandag op kantoor te verschijnen ?(geheel tegenstrijdig met onze eerdere afspraak) Bedrijfsarts heeft het niet in zijn advies gezet, maar werkgever heeft wel schriftelijk(mail) naar mij bevestigd dat bedrijfsarts van mening is, en heeft gezegd dat ik thuis zou moeten werken gezien mijn ernstige beperkingen
loonstop omdat ik geen afspraak maak bij de behandelaar die werkgever zelf heeft gevonden waar ik sneller (alternatief) behandeld zou kunnen worden lijkt mij duidelijk, werkgever mag zich hier volgens mij niet in mengen. ben deze optie overigens wel aan het bekijken met mijn huisarts maar kan niet geloven dat hij een loonstop mag opleggen als ik me niet laat behandelen door de behandelaars die hij voorstelt cq eist
benieuwd naar hoe men hier over denkt |
|
|
|
 |
rgijsen
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 11:01 Onderwerp: |
|
|
Zo gemakkelijk de loonsanctie toepassen lijkt me niet gerechtvaarigd.
Er zal bekeken moeten worden wat de Bedrijfsarts precies wil en waarom hij wil afwijken. Daartegen is bovendien een secont opinion van het UWV mogelijk. |
|
|
|
 |
|