|
Auteur |
Bericht |
Avalon41
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 jul 2013 14:25 Onderwerp: Ex woont samen met nieuwe partner in onze gezamelijke woning |
|
|
Ex is achtergebleven in onze gezamelijke koopwoning. Huis en hypotheek op beide namen.
Ik betaal maandelijks de helft van onze gezamelijke lasten. Ik krijg geen woonvergoeding van hem. Ex woont al maanden samen met nieuwe partner in ons gezamelijke huis. Deze nieuwe partner betaald een maandelijkse bijdrage aan mijn ex. Mijn vraag is: mag mijn ex zonder mijn toestemming samenwonen in ons huis? En moet ik dan nog steeds meebetalen aan de maandelijkse lasten. En heb ik recht op een deel van de door de nieuwe partner betaalde huurbijdrage? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 06 jul 2013 12:23 Onderwerp: Re: Ex woont samen met nieuwe partner in onze gezamelijke woning |
|
|
Avalon41 schreef: | Ik krijg geen woonvergoeding van hem. |
En daar heb je wel recht op. Redelijk lijkt mij een woonvergoeding gelijk aan jouw helft van de gezamenlijke lasten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 06 jul 2013 12:28 Onderwerp: Re: Ex woont samen met nieuwe partner in onze gezamelijke woning |
|
|
bona fides schreef: | Avalon41 schreef: | Ik krijg geen woonvergoeding van hem. |
En daar heb je wel recht op. Redelijk lijkt mij een woonvergoeding gelijk aan jouw helft van de gezamenlijke lasten. |
Voor zover in de maandelijke lasten een deel aflossing van de hypotheekschuld zit, blijft de helft van die aflossing wel voor jouw rekening. Maar het is niet redelijk als jij moet bijdragen aan de rentelasten en gebruikslasten voor een woning waar je niet in kunt wonen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rasuli
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 08 aug 2013 21:15 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Het is moeilijk om zomaar een antwoord te geven op uw vraag. Ik (student) ben bereid samen met een advocaat naar uw zaak te kijken. Het is verstandig als u uw zaak professioneel laat behandelen. Ik denk dat de opbrengst meer zal zijn dan de kosten.
Mvg,
Rasuli |
|
|
|
 |
|