|
|
| Auteur |
Bericht |
MaLuNic
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 aug 2013 6:26 Onderwerp: Offier van Justitie al gemachtigd? |
|
|
Goedemorgen,
Op 22 september 2011 is mij de volgende sanctie opgelegd: voor een bromfiets niet de vereiste verzekering afsluiten en in standhouden. Ik was op dit moment in het buitendland en was pas in Maart 2012 terug. Ik was in bezwaar gegaan op de beschikking van het CJIB die ik in februari 2012 had ontvangen. Echter was deze niet ontvankelijk verklaard. Nu heb ik een brief van de rechtbank gekregen met de volgende tekst:
Hierbij roep ik u op om op [datum] om [tijdstip] te verschijnenn op de openbare terechtzitting van de Rechtbank [adres Rechtbank]
Waar zal worden behandeld de vordering van de officier van justitie bij het arrondissementsparket om te worden gemachtigd tot het toepassen van het dwangmiddel gijzeling. Deze vordering is gegrond op het feit dat u een administratieve sanctie en de daarop vallende verhogingen en eventuele kosten niet of niet volledig hebt betaald. Nadere gegevens over de administratieve sanctie en het verschuldigde bedrag zijn hieronder vermeld.
U kunt de behandeling ter terechtzitting alleen voorkomen indien u voor de hierboven vermelde zittingsdatum het verschuldigde bedrag stort op rekeningnummer van het CJIB onder vermelding van het CJIB nummer.
--
Wat houdt deze terechtzitting nu precies in? Mogen ze mij al gijzelen of bepaald de rechter dat op 16 september?
De politie is vandaag al aan de deur geweest maar kreeg 1 dag uitstel omdat ik geen oppas heb.
Moet ik mij nu morgen melden of komen zij mij morgen alsnog halen?
Ik kan deze boete niet betalen en ben het er ook niet mee eens en dit zegt het Europese hof:
Het Europese Hof oordeelde in 1995 dat de staat niet tot gijzeling mag overgaan als is aangetoond dat iemand een boete niet kan betalen.
Aan wie moet ik het aantonen?
Een verontrustende moeder |
|
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 11 aug 2013 0:19 Onderwerp: |
|
|
1. De rechter zal bepalen of het dwangmiddel mag worden toegepast. Dat zal na of tijdens de zitting zoals genoemd gebeuren.
2. Heb je aanmaningen gehad? In hoeverre was je op de hoogte dat je bezwaar niet-ontvankelijk was? Waarom heb je geen beroep ingesteld?
3. Kun je aantonen dat je niet kunt betalen? Gijzeling is een civiel middel en vervangt dus geen betalingsschuld. Daarom zal het weinig zin hebben in jouw situatie. Maak dat in ieder geval duidelijk. |
|
|
|
|
 |
MaLuNic
|
Geplaatst: zo 11 aug 2013 21:34 Onderwerp: |
|
|
Ik kan een bankafschrift laten zien dat er niets op staat, maar is dat wel wat zij bedoelen.
Daarbij kon ik niet reageren op deze aanmaningen om dat ik tijdens de plegingen niet in het land was.
De plegingen waren op 22-09-2011 en 21-12-2011 voor dezelfde feit, ik was in het buitenland van 04-09-2011 t/m 31-03-2012
Ik begrijp ook niet waarom ik eerst een bericht van de parketpolitie krijg, dat zij opdracht hebben gekregen van de OvJ en later pas een oproeping krijg van de rechtbank. |
|
|
|
|
 |
MaLuNic
|
Geplaatst: zo 11 aug 2013 21:35 Onderwerp: |
|
|
| Niet tijdig reageren |