Stefk
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: ma 08 jul 2013 18:54 Onderwerp: Eigenaar pand buren doet te lang over verbouwing |
|
|
Hi,
De samenvatting:
- De eigenaar van het pand naast dat van mij is sinds medio Januari 2013 aan het verbouwen.
- Ik ben student en werk zeer onregelmatig s'nachts. Maar ik maak lange nachten en heb mijn slaap absoluut nodig.
- Regelmatig starten ze te vroeg, al is het maar een kwartier. Soms is het half vijf zoals afgelopen nacht. Daarnaast heb ik de politie eens moeten bellen omdat 2 inbrekers via de steiger op mijn dak geklommen waren. Voor wat het waard is, die ochtend moest ik een eindpresentatie van een project doen, dan zit je er niet scherp meer in. Mijn opleiding houdt daar geen rekening mee, maar moet ik dan maar de dupe zijn van nalatigheid bij de buren?
- 1 Mei kreeg ik bericht dat ze aan het afbouwen waren en de overlast zou stoppen. Twee maanden later zijn ze nog steeds bezig.
- Mijn woongenot is compleet vergald, net als mijn nachtrust. Ik moet normaal slapen, maar dat lukt vaak niet door de verbouwing.
Hamvraag: Kan ik compensatie voor verlies woongenot vragen?
---------------------------------------------------------------------------------
Het hele verhaal:
zelf kom ik totaal niet uit dit vraagstuk. Wat is het verhaal? Ik ben student en huur een appartement. Afgelopen Januari (de 14e als ik mij niet vergis) is de buurman, zonder vooraankondiging, begonnen met een verbouwing. Grote steiger voor het complete pand en om 7.00 uur s'ochtends meteen puin ruimen, je kent het wel. Voor de beeldvorming, de stijger staat 30 centimeter van mijn slaapkamerraam. Als mijn gordijn niet goed dicht zit kunnen zij zo binnen kijken. Met raam open slapen is al helemaal uit de boze, maar met dit weer wel noodzakelijk.