|
Auteur |
Bericht |
brietje82
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 30 jun 2013 20:11 Onderwerp: minder werk dan in contract staat |
|
|
Hai allemaal,
Ik werk nu bijna 3 jaar als interieurverzorgster.
5 dagen in de week. 15 uur per week.
Nu is het zo dat ik een pand schoon maakten waar 2 bedrijfen in zaten.
Het ene bedrijf huurde het van het andere alleen schijnt dat ze jaar geen huur betaalde dus moesten ze van de rechter eruit.
Sinds dien werk ik dus in plaats 3 uur maar ander half uur per dag.
Nu had ik heel veel vrije uren opgebouwd dus dat hebben ze daarmee verrekend zodat mijn salaris het zelfde bleef. Nu zijn alleen mijn uren op. Nu zegt mijn werk geven dat ik savonds een pand moet schoonmaken en anders ik maar helft van mijn salaris krijg.
Nu ben ik een alleenstaande moeder en kan geen ene euro missen maar het is voor mij niet mogelijk savonds te werken vanwege geen oppas plus ik heb geen vervoer om naar ander dorp te gaan. Nu heb ik gehoord van iemand die bij een ander schoonmaakbedrijf werkt dat hun verplicht zijj werk voor mij te vinden gewoon in de ochtend en anders gewoon mijn volledige salaris moeten betalen omdat ik een contract heb van 15 uur per week.
Weet iemand van jullie hoe het zit en waar ik recht op heb?
Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik weer 3 uur per dag ga werken zodra het pand verbouwd is en het weer helemaal gebruik word alleen niemand heeft een idee hoe en wanneer dat zal zijn.
Ik hoop een reactie te krijgen.
Met vriendelijke groeten brigitte |
|
|
|
 |
jpst
|
Geplaatst: ma 01 jul 2013 14:15 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij gaat artikel 7:628BW hier op.
Lid 1 zegt:
Quote: | De werknemer behoudt het recht op het naar tijdruimte vastgestelde loon indien hij de overeengekomen arbeid niet heeft verricht door een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van de werkgever behoort te komen. |
Kortom het wegvallen van het werk komt voor risico van de werkgever en u had dan ook helemaal niets hoeven compenseren vanuit uw vakantieuren.
Wel moet er gezocht worden naar passend vervangend werk voor de weggevallen uren. Wat passend is, is geheel afhankelijk van de situatie. Daarbij dient dit in overleg te gaan en niet eenzijdig te worden opgelegd. Iedere verandering van de arbeidsovereenkomst gaat namelijk in overleg. |
|
|
|
 |
brietje82
|
Geplaatst: vr 05 jul 2013 14:39 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gemeld aan mijn werkgever en ze zou het gaan uitzoeken zei ze.
Volgende week hoor ik meer van haar. |
|
|
|
 |
|