Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Vaissier
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 21 jun 2013 15:13 Onderwerp: Wijziging werktijdfactor |
|
|
Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs en gaat komend schooljaar minder werken. Momenteel heeft ze een werktijdfactor (wtf) van 0,96 (eens in de paar weken op vrijdag vrij), in de nieuwe situatie zou ze 3 volledige dagen gaan werken.
Collega's op dit moment al 3 volle dagen werken hebben een wtf van 0,69. Nu heeft ze van de directie echter te horen gekregen dat haar wtf niet naar 0,69 maar naar 0,63 zal gaan. Dit scheelt netto meer dan 100 euro per maand.
De oorzaak hiervan is dat de school, die voorheen een zogenoemde éénpitter was, overgenomen is door een overkoepelende organisatie. Blijkbaar ligt de beoordeling van de wtf niet geheel vast, maar kan elke school of organisatie daar in beperkte mate een eigen berekeningsmethode voor hanteren.
De situatie die nu ontstaat is dat mijn vrouw minder betaalt gaat krijgen ten opzichte van haar collega's die precies dezelfde uren maken. Voor ongewijzigde contracten blijft de oude berekeningsmethode voor de wtf gehandhaaft, maar in het gewijzigde contract van mijn vrouw wordt nu met de nieuwe rekenmethode van de overkoepelende organisatie gerekend.
Ik vraag me af of dit wel rechtmatig is?
Hopelijk kan iemand ons hiermee helpen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 24 jun 2013 11:49 Onderwerp: |
|
|
Zolang de berekeningsmethode rechtmatig is, is de uitkomst daarvan dat ook. Hecht niet te veel waarde aan het feit dat anderen meer zouden verdienen voor hetzelfde werk, want daarvan is slechts zelden sprake, en in ieder geval niet in deze casus.
Leraren moeten naast de lesuren, ook nog andere uren werken, in het kader van lesvoorbereiding etc. Met de andere berekening zal er waarschijnlijk minder voorbereiding etc. vereist zijn. Uiteraard kan je vrouw daar ook rechten aan ontlenen, dat ze ook minder "andere uren" hoeft te werken dan de anderen die ook drie dagen lesgeven. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|