Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
estarmes
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 15 jun 2013 19:17 Onderwerp: Chantage? Racisme? Intimidatie? |
|
|
Beste dames en heren,
Ik heb afgelopen, naar mijn idee, gedwongen ontslag moeten nemen middels intimidatie. Na ongeveer 5 maanden te hebben gewerkt (met een half jaar contract) ben ik op het matje geroepen omdat ik een collega een aantal e-mails had gestuurd aangaande een, naar ons idee, niet functionerende manager. Hierin hadden wij een aantal dingen gezegd die naar hun idee niet door de beugel konden. Het waren voornamelijk satirische stukjes aangaande de manager (vader van de directeur) in kwestie.
Uiteraard, dan word je ontslagen. Maar hoe is dat gebeurd? Gisterochtend werd ik met de betreffende collega op het matje geroepen door de directeur (zoon van de manager) en de manager zelf. We mochten gaan zitten en ze zeiden: ''Wij hebben het een en ander aan e-mails weten te onderscheppen binnen onze cloud die dusdanig confronterend waren wij jullie 2 opties geven: Of jullie nemen ontslag en hebben dus geen recht op een uitkering en de rest van jullie geld of ik ontsla jullie voor iedereens neus binnen het bedrijf. Jullie hebben een kwartier om erover na te denken en jullie moeten het allebei in een apart kamertje doen''. U kunt zich misschien wel voorstellen dat dit zeer intimiderend is en wij uit schok hebben getekent. Nu vind ik het natuurlijk vervelend dat ik dit niet in dat hectische kwartiertje heb kunnen bedenken en wil daarom graag weten of ik hier nog iets mee kan. Is dit chantage, intimidatie jegens werknemer? Wat is mijn recht?
Daarnaast is het ook zo dat mijn collega (een jonge met een bruine huidskleur) is gezegd (door de manager in kwestie): ''Bruine, ik ga je weekend een levende hel maken''. Is dit ook strafbaar?
Ik wil dus graag weten of ik in mijn recht sta door nu actie te ondernemen. Kan ik contact opnemen met het bedrijf in kwestie en kan ik een deal met ze sluiten om ze mijn salaris tot volgende maand door te betalen? Ik zie uw reactie hoopvol tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Estarmes
P.s.
het contract dat ik heb moeten tekenen luidt als volgt:
''Geachte Heer Directeur,
Aansluitend op ons gesprek van heden wil ik u hierbij graag het volgende schriftelijk bevestigen.
Ik betreur het ten zeerste de normen en waarden van **** gedurende mijn arbeidsperiode te hebben geschonden. Met ingang van heden dien ik hierbij mijn ontslag in bij ****, ik ben mij bewust dat ik hiermee geen recht het (<- ze hebben het woord ''heb'' met ''het'' vervangen, kan ik daar wat mee?) op een eventuele uitkering van het UWV.
Graag verzoek ik u het salaris en overige emolumenten waarop ik recht heb uiterlijk juli 2013 te voldoen. Hierbij wil ik benadrukken dat ik mijn ontslag geheel vrijwillig heb ingediend en dat finale kwijting tussen beide is overeengekomen.
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, indien u meer informatie wenst verneem ik dit uiteraard van u.
Met vriendelijke groet,
Mijn naam'' |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 17 jun 2013 12:03 Onderwerp: |
|
|
Niet verstandig om onder druk te tekenen, maar dat zul je zelf ook wel snappen inmiddels.
Ik raad je aan om rechtsbijstand in te schakelen, als dan niet via een eventuele verzekering.
In ieder geval dien je op schrift je opzegging in te trekken onder mededeling van de reden dat je je onder druk gezet voelde. Tevens dien je daarbij aan te geven dat je je beschikbaar stelt voor arbeid en dat je aanspraak blijft maken op je loon totdat het dienstverband op rechtsgeldige wijze zal zijn geëindigd. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|