Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
inekeliem
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 jun 2013 12:11 Onderwerp: handtekening echtgenote bij afsluiten krediet |
|
|
Ik ben bezig met een ingewikkelde scheidingsprocedure, die mij veel geld kost omdat mijn ex veel schulden heeft gemaakt.
Hij heeft zonder mijn medeweten een flexibel krediet afgesloten bij ABNAMRO.
Ik heb niet meegetekend.
In het contract staat: gehuwd op huwelijksevoorwaarden.
Dit klopt, echter is de bank niet op de hoogte van het feit dat de huwelijksevoorwaarden beperkt is: koude uitsluiting bij erfenis en schenkingen.
De bank heeft dit niet nagegaan.
Gaat de bank mij aansprakelijk stellen voor dit krediet?
Zo ja, maak ik kans wanneer ik me ga verweren in de civielrechterlijke procedure? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 11 jun 2013 13:45 Onderwerp: Re: handtekening echtgenote bij afsluiten krediet |
|
|
inekeliem schreef: | Gaat de bank mij aansprakelijk stellen voor dit krediet? |
Ik denk dat die kans inderdaad bestaat. Jij bent na ontbinding voor de helft van de schuld aansprakelijk (ook al gaat de bank daar op het moment vermoedelijk niet van uit).
Je ex kon zonder jouw toestemming een flexibel krediet afsluiten. Het ontbreken van jouw toestemming maakt de kredietovereenkomst niet nietig.
Quote: | Zo ja, maak ik kans wanneer ik me ga verweren in de civielrechterlijke procedure? |
Ik ben bang van niet. Uiteraard is je ex de ware aansprakelijke, maar het zou zo maar kunnen dat bij hem niet veel te halen valt.
Een argument is misschien nog dat op de bank toch een soort zorgplicht rustte, hoewel jouw toestemming wettelijk gezien dus niet nodig was, om te controleren dat jij hetzij instemde, hetzij daadwerkelijk niet aansprakelijk was. Ik betwijfel echter dat zo'n zorgplicht bestaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|