|
Auteur |
Bericht |
JochemJ
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 17 jun 2013 10:28 Onderwerp: Woning / beslag / inwonend kind |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraag.. maar daarvoor geef ik even een samenvatting van de situatie:
Woning, hypotheek, ouders, twee kinderen. mid-2011, ouders gescheiden. Man het huis uit (per direct), vrouw kan de hypotheek & de lasten van de twee kinderen niet betalen. Huis te koop. Eind 2011, vrouw kan een sociale huurwoning krijgen, verhuist daarheen. Let op: kinderen staan nog ingeschreven in de koopwoning (als enige).
Jongste kind (<1 verhuist kort erna naar de moeder, oudste kind kan tijdelijk ergens anders wonen.
Nu is het tijdelijke voor het oudste kind opgehouden, en heeft weer woonruimte nodig. De koopwoning staat nog steeds te koop (voor een ton minder dan de hypothecaire waarde), maar wordt niet verkocht. Er wordt ook al ruim een jaar geen hypotheek meer betaald, en de bank heeft tot nu toe geweigerd te veilen. Naar mijn weten is er sprake van beslag van de woning.
Als het oudste kind weer in de woning gaat wonen, kan dit kind er dan uitgezet worden? Of zou een officieel huurcontract (met de eigenaren, de ouders) soelaas bieden? Er zal toch haast wel een maas in de wet moeten zitten..
(discussies over het vinden van een andere woning kunnen gevoerd worden, maar ik zou graag willen weten of iemand een antwoord heeft op deze vraag)
Groeten,
Jochem |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 17 jun 2013 11:35 Onderwerp: |
|
|
Als de bank meewerkt, kan alles. Vraag het de bank.
Zonder medewerking van de bank kan de woning uiteraard niet verhuurd worden, wat de precieze (beslag)situatie op het moment ook mag zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 17 jun 2013 11:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als het oudste kind weer in de woning gaat wonen, kan dit kind er dan uitgezet worden? |
Zo lang de woning niet door de hypotheekhouder of de beslaglegger openbaar geveild wordt, blijft deze eigendom van de ouders. Deze mogen de woning gedurende deze periode ook ter beschikking stellen aan hun kinderen. Pas als de woning openbaar verkocht is, kan deze worden ontruimd. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|