Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 12:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

WSNP fraude en alimentatie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaci

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013 12:50    Onderwerp: WSNP fraude en alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn ex heeft voor ons huwelijk schulden gemaakt, (zo'n 40.000 euro) deze schulden zijn tijdens ons huwelijk overgesloten.
Ik heb destijds, heel dom, ook mijn handtekening gezet, waardoor ik nu ook hoofdelijk aansprakelijk ben geworden.

De schulden zijn deels gemaakt toen hij samen met twee vrienden een aandeel heeft gekocht van een canadees bedrijf.

Mijn ex is inmiddels hertrouwd met een vrouw welke ook schulden heeft.
Samen zijn ze 1.5 jaar geleden de schuldsanering ingegaan.
Ik vermoed dat het canadese aandeel niet is meegenomen in het traject.

Mijn ex is vlak voor het WSNP traject gestopt met werken, omdat hij een nekhernia heeft.
Hij wordt echter herhaaldelijk gesignaleerd door bekenden in de sportschool tillend aan zware gewichten, en daarbij helpt een vriend met bestratingsklussen.
Ik heb alleen geen bewijs of hij daarvoor betaald heeft gekregen.

Doordat wij geen convenant hebben, betaald hij nu geen kinder alimentatie. en komen dus alle kosten voor mijn rekening.

Ik heb eerder contact gehad met een advocaat over de alimentatie, maar deze vertelde mij dat ik niets kon doen zolang hij in de schuldsanering zit.

Mijn ex liet me een paar maanden geleden weten zodra hij door het schuldsanerings traject heen is, een gedeeld ouderschap wil.
Door zijn eerdere akties, denk ik, dat dit gaat over geld, op deze manier zal hij geen alimentatie hoeven te betalen, en zal hij de helft van de kinderbijslag krijgen.

Ik vraag me af hoe iemand zo makkelijk met dit alles wegkomt, de wet staat vreemd genoeg aan zijn kant.
Nu hoop ik dat het aandeel misschien nog een maas is, waarmee ik hem tegen kan houden in zijn plan.
Kan iemand mij adviseren hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Want ik durf op dit moment geen stap te zetten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Buurman26

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Zover ik weet betaald de belastingdienst enkel kinderbijslag aan de ouder waar het kind woont. dus splitsen van dat bedrag lijkt me nogal vreemd.

Gedeelde ouderschap, is als ik me niet vergis dat hij/zij om de zoveel dagen bij de vader is?? voor als nog staat er dat, "Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, en het KGB ( kind gebonden budget ) enkel uit betaald word aan 1 ouder waar het kind woont. kwam ik heeeel toevallig 3 dagen geleden tegen.

verder kan ik je niet helpen.
Maar houd er rekening mee dat je niet wraakzuchtig over komt,
Dit kan wel degelijk in je nadeel liggen als de rechter deze indruk krijgt, en hij ( je ex ) daar voor pleit

sucses
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Splitsen kan wel, maar dan moet u daar zelf afspraken over gemaakt hebben.
De rechter kan het ook beslissen.

Quote:

Kinderbijslag
De Sociale Verzekeringsbank (SVB) betaalt de kinderbijslag uit. De kinderbijslag is een overheidsbijdrage die los staat van het inkomen. De SVB keert de kinderbijslag uit aan de ouder waar jullie kind woont.

Woont jullie zoon of dochter om beurten bij jou en je ex-partner, dan ziet de SVB dit als co-ouderschap en wordt de kinderbijslag tussen jullie verdeeld. Van deze verdeling wordt alleen afgeweken als jullie daar zelf schriftelijke afspraken over hebben gemaakt in bijvoorbeeld het ouderschapsplan, of als de rechter anders heeft besloten in zijn uitspraak.

Kindgebonden budget
De Belastingdienst betaalt, afhankelijk van je inkomen, het kindgebonden budget uit. De Belastingdienst kan het kindgebonden budget voor een kind niet over beide ouders verdelen. Alleen de aanvrager van de kinderbijslag kan het kindgebonden budget krijgen. De verdeling van het kindgebonden budget moeten jullie onderling zelf regelen. Vanaf 1 januari 2013 wordt het kindgebonden budget in mindering gebracht op het aandeel dat ouders in de behoefte van het kind/de kinderen moeten bijdragen. Dit kan tot gevolg hebben dat er minder kinderalimentatie betaalt hoeft te worden.

http://www.echtscheiding-wijzer.nl/tegemoetkomingen-na-scheiden.html
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds