Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 17 jul 2025 11:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verklaring na getuige
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Onbekedd

Leeftijd: 105
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 1:03    Onderwerp: Verklaring na getuige Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het mogelijk om na een getuigenverklaring die ik ondertekend heb een aanvullende verklaring af te leggen? Hoe gaat dit in zijn werk, neem ik contact op met wie ik die getuigenverklaring heb afgelegd en vraag hem om een aanvullende verklaring met me op te nemen?

Laatst aangepast door Onbekedd op do 20 jun 2013 18:31, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U bent dus gehoord als getuige en heeft iets verklaard wat niet waar is?
Een aanvullende verklaring afleggen kan altijd, echter blijft uw eerste verklaring ook staan.
Verklaringen intrekken oid kan niet.
Onbekedd

BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
U bent dus gehoord als getuige en heeft iets verklaard wat niet waar is?
Een aanvullende verklaring afleggen kan altijd, echter blijft uw eerste verklaring ook staan.
Verklaringen intrekken oid kan niet.

Heb iets verklaard waar ik nu van weet dat dit onjuist is. Heb wel telefoonnummer van diegene die mijn getuigenverklaring heeft afgenomen. Gewoon bellen met melding dat de verklaring een onjuistheid bevat en graag aanvullende verklaring wil afleggen?
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onbekedd schreef:
Heb iets verklaard waar ik nu van weet dat dit onjuist is. Heb wel telefoonnummer van diegene die mijn getuigenverklaring heeft afgenomen. Gewoon bellen met melding dat de verklaring een onjuistheid bevat en graag aanvullende verklaring wil afleggen?

Als u niet als getuige door de rechtbank bent gehoord is dat inderdaad de aangewezen route.
Onbekedd

BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Onbekedd schreef:

Als u niet als getuige door de rechtbank bent gehoord is dat inderdaad de aangewezen route.

Nee er is iemand bij mij aan huis geweest. Ik heb als getuige voor een vriend een schriftelijke verklaring afgelegd en ondertekend. Dus bellen, melden dat ik graag een aanvullende verklaring wil afleggen en dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt? Kan dit ook gedaan worden alleen om een nog gedetailleerdere verklaring af te geven?
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dus bellen, melden dat ik graag een aanvullende verklaring wil afleggen en dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt?

Ja, bellen. Dat is de meest praktische weg. De rechercheur in kwestie kan het beste bepalen hoe de nadere informatie in het onderzoek past, en of het daarvoor nodig is dat de verklaring wordt aangevuld.
Onbekedd

BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013 10:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Quote:
Dus bellen, melden dat ik graag een aanvullende verklaring wil afleggen en dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt?

Ja, bellen. Dat is de meest praktische weg. De rechercheur in kwestie kan het beste bepalen hoe de nadere informatie in het onderzoek past, en of het daarvoor nodig is dat de verklaring wordt aangevuld.

Dien je dan ook direct te melden waarover dit gaat of volstaat dat dat ik het idee heb dat mijn verklaring niet helemaal klopt' of 'ik wil gedetailleerdere details in mijn verklaring zetten' hier ook aan? Hoe verloopt zo'n procedure.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dien je dan ook direct te melden waarover dit gaat of volstaat dat dat ik het idee heb dat mijn verklaring niet helemaal klopt' of 'ik wil gedetailleerdere details in mijn verklaring zetten' hier ook aan? Hoe verloopt zo'n procedure.

Ik verwacht dat de rechercheur u zal vragen waar het om gaat, om ook te bepalen of het noodzakelijk is dat hij u officieel opnieuw hoort, of dat het voldoende is dat hij een aantekening maakt van de extra informatie.
Onbekedd

BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Quote:

Ik verwacht dat de rechercheur u zal vragen waar het om gaat, om ook te bepalen of het noodzakelijk is dat hij u officieel opnieuw hoort, of dat het voldoende is dat hij een aantekening maakt van de extra informatie.

Bedankt voor je reacties! Zou ik ook een aanvullende verklaring kunnen geven alleen om mijn verhaal meer te onderbouwen? Of is dit alleen mogelijk als ik verklaar dat mijn eerste verklaring een onjuistheid bevat. En heb ik het recht en/of kan ik een kopie van mijn verklaring op vragen?
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom neem je geen contact op met de rechercheur.

Het gaat de rechercheur erom de waarheid (bewijsbaar) boven tafel te krijgen. Als jij onjuistheden kun corrigeren of relevante dingen hebt toe te voegen, zal de rechercheur daar normaal gesproken belangstelling voor hebben.

Wat je niet hebt is de garantie dat de rechercheur aan jouw nieuwe versie van de feiten meer geloof hecht dan aan de oude. Zoals gezegd, het gaat uiteindelijk om het achterhalen van de waarheid.

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De procedure is bellen met de rechercheur, en die zal, zoals bona al aangaf, of een afspraak met u maken, of een aantekening maken.
Zolang het kleinigheden zijn is dit geen probleem.

Gaat u de hele verklaring wijzigen, of bent u bijvoorbeeld gehoord als getuige van een vriend die verdachte is en door de tweede verklaring heeft hij ineens een alibi (verklaring 1: "nee, ik heb hem niet gezien", verklaring 2: "hij was de hele avond bij mij"), dan is het heel goed mogelijk dat u hierover weer gehoord gaat worden, en vooral dan om de reden waarom u gaat wijzigen.
Onbekedd

BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tot hoeveel weken na de eerste verklaring kan ik nog een aanvullende verklaring afleggen?
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 3:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is simpel: neem contact op met de rechercheur en vertel de waarheid. Verder kunnen we je niet helpen.

Als het vertellen van de waarheid voor jou (of zeer naaste familie) nadelige gevolgen kan hebben, stap dan naar een (strafrecht)advocaat en leg hem de situatie voor. De advocaat is verplicht om te zwijgen over wat jij hem vertelt. Hij kan je adviseren wat je moet doen.

Hoe langer je wacht, hoe vervelender het kan uitpakken als blijkt dat je niet de waarheid hebt verteld.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds