|
Auteur |
Bericht |
fortuyn
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
Berichten: 4
|
Geplaatst: vr 17 mei 2013 1:32 Onderwerp: Gebrekkige reparatie |
|
|
Hallo allemaal,
Als student kan ik me inmiddels in een aantal eenvoudige situaties goed redden. Inmiddels zit ik echter met een m.i. complexe situatie. Ik heb voor mijn bedrijf een mobiele telefoon aangeschaft. Deze is binnen vier maanden door eigen schuld kapot gegaan (barst in het scherm). Daarop is deze door een gespecialiseerd bedrijf gerepareerd. Na de reparatie ging het mis, de telefoon heeft er een ontvangstprobleem bij gekregen, na diverse aangetekende brieven is de telefoon wederom bij mij opgehaald. In de tussentijd zijn er diverse afspraken en termijnen niet nagekomen. Inmiddels is de telefoon wederom bij mij afgeleverd, maar bestaat het probleem nog steeds. Er is verder geen enkele reactie op mijn correspondentie gekomen anders dan een nieuw reparatie voorstel en een afleveringsmelding.
Inmiddels duurt dit al sinds januari en zoals iedereen zal begrijpen wil ik dit graag afronden. Hoe kan ik nu het best te werk gaan en in hoeverre gaan de regels van niet nakoming op voor deze kwestie. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1100
|
Geplaatst: vr 17 mei 2013 14:14 Onderwerp: |
|
|
Heeft u het bedrijf al in gebreke gesteld? Zo nee, dan moet u het bedrijf schriftelijk in gebreke stellen. In deze brief stelt u het bedrijf een redelijke termijn voor nakoming en dat, wanneer niet binnen deze termijn is nagekomen, u overgaat tot ontbinding en u de reparatiekosten terug wilt. |
|
|
|
 |
fortuyn
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
Berichten: 4
|
Geplaatst: vr 17 mei 2013 14:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het bedrijf inderdaad in gebreke gesteld, maar dat was voor de tweede reparatie. Inmiddels is de telefoon dus nogmaals 'gerepareerd', maar het probleem bestaat nog steeds.
Betekent dit dat ik het bedrijf opnieuw in gebreke moet stellen en zodoende dus weer van voor af aan begin |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: vr 17 mei 2013 15:10 Onderwerp: |
|
|
Als de tweede reparatie is verricht omdat de eerste niet goed uitgevoerd is, dan hoeft u niet opnieuw een ingebrekestelling te sturen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
fortuyn
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
Berichten: 4
|
Geplaatst: za 18 mei 2013 10:48 Onderwerp: |
|
|
Ik zal zo snel mogelijk de ontbinding op de bus doen; gezien de eerdere communicatie met het bedrijf bestaat bij mij het vermoeden dat ze er simpelweg niet op zullen reageren.
Welke mogelijkheden staan me dan nog open? Ik denk zelf dat ik dan met mijn vordering naar de gerechtsdeurwaarder moet. In hoeverre kan ik de kosten van de gerechtsdeurwaarder ook op het bedrijf verhalen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1100
|
Geplaatst: za 18 mei 2013 14:21 Onderwerp: |
|
|
Een gerechtsdeurwaarder komt alleen in beeld, als u ook een rechterlijk vonnis hebt dat uitgevoerd moet worden. Als het telefoonbedrijf niet betaalt, zult u dus eerst naar de rechter moeten. Dan zal de rechter het bedrijf tevens veroordelen in de executiekosten.
U kunt ook in uw brief vermelden, dat als het bedrijf weigert te betalen, u zich dan genoodzaakt ziet verdere juridische stappen te ondernemen, waarvan de kosten mede voor rekening van het bedrijf komen. |
|
|
|
 |
fortuyn
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
Berichten: 4
|
Geplaatst: di 21 mei 2013 10:43 Onderwerp: |
|
|
Oke ik ga vandaag de brief sturen, het enige waar ik me nog zorgen over maak is dat het gebrek (slecht WiFi bereik) onvoldoende grond is voor de ontbinding van de hele reparatie overeenkomst. Er is namelijk voor gebroken glas gerepareerd. Hoe denken jullie hier over? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1100
|
Geplaatst: di 21 mei 2013 17:20 Onderwerp: |
|
|
Er is een ontvangstprobleem bij gekomen. Dat is een tekortkoming in de nakoming die ontbinding rechtvaardigt, tenzij het ontvangstprobleem heel klein is... |
|
|
|
 |
|