|
Auteur |
Bericht |
Salsoul72@gmail.com
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 23 jun 2013 12:44 Onderwerp: Niet getekende huurovereenkomst / gewijzigde omstandigheden |
|
|
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:
Ik begrijp dat een mondelinge en/of per e-mail bevestigde wens om een woning te huren net zo bindend is ookal is de huurovereenkomst nog niet getekend.
Hoeveel kans heb ik om kosteloos hieronderuit te komen rekening houdend met volgende omstandigheden:
1. Voordat de verhuurder toestemming gaf om mij het appartement te verhuren moest ik diverse documenten overleggen en was er een strikte salarischeck (opdat het voor hun norm niet te laag was). Dat is inmiddels geregeld. Het gaat om een geliberaliseerde huurprijs. Er was een telefonische afspraak dat de huur per 1 Juli in zou gaan en ik heb vorige week de ongetekende huurovereenkomst ontvangen. Nu bleek vorige week ook dat ik in m´n salaris een toeslag ontving waarvan m´n werkgever nu inene stelt dat ik daar geen recht op heb en deze wordt stopgezet. Genoemde toeslag is 16% van m´n salaris. Kan dit een argument zijn om de huurovereenkomst niet aan te gaan?
2. In het contract staat ivm met huurverhoging ook een clausule dat: "de verhuurder behoudt zich het recht voor om bjaarlijks de huurprijs, naast de aanpassing overeenkomstig de vermelde indexclausule, daarboven te verhogen met maximaal 3%". Dit lijkt me nogal abusievelijk en nadelig voor mij daar ik dus huurverhogingen kan verwachten in de orde van 6-/% of wellicht hoger. Had ik dit eerder geweten zou ik wellicht de huur niet aangaan. Kan dit een grond tot kostenloze ontbinding (verondersteld dat de mondelinge/e-mail overeenkomst bindend is) zijn?
Bij voorbaat hartelijk dank voor advies.
Lorena |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 23 jun 2013 15:02 Onderwerp: |
|
|
Een per e-mail of mondeling geuite wens om een huurovereenkomst aan te gaan is niet hetzelfde als een (mondelinge) aanvaarding van een aanbod, waardoor een overeenkomst tot stand komt. Je kunt de verhuurder informeren dat je na het lezen van de voorwaarden toch afziet van de huur. Er is geen sprake van ontbinding, omdat in het geheel geen overeenkomst tot stand is gekomen. |
|
|
|
 |
Salsoul72@gmail.com
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 jun 2013 11:42 Onderwerp: |
|
|
OK, dank hiervoor |
|