Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
marla9
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 mei 2013 22:13 Onderwerp: WAO in het buitenland | recht gratis rechtshulp zake DUO/UWV |
|
|
Hiermee stel ik graag de vraag of het voor mij mogelijk is om als WAO-er in het buitenland met onvoldoende inkomsten om van te leven kosteloos rechtshulp (in Nederland) te ontvangen.
De reden van mijn vertrek naar het buitenland is puur gezondheid en de communicatie met UWV verloopt dermate stroef dat deze mijn gezondheid ernstig schaad.
Dit terwijl ik hier zonder voldoende inkomsten ben voor mijn gezondheid. Ik leef van giften van mensen die wel willen dat ik beter word. Ondertussen wil ik naar voor mij passende manier van inkomsten verdienen en de energie die ik daarvoor heb, lijk ik steeds te moeten gebruiken om zaken die in Nederland fout gaan recht te zetten.
Omdat de meeste zaken bij uwv erg langdraadig zijn en vol met fouten zitten, verzonden brieven niet of half gelezen worden en vaker zonder antwoord dan met terug gestuurd worden met een 'omweg' die soms maanden duurt - lijkt het of ik in een spiraal naar beneden zit (op uwv en duo gebied vooral).
Ook DUO (voorheen IBG) blijkt een 'bedrijf' te zijn dat voor mensen die geld lenen wellicht duidelijk zijn maar voor mij die al jaren recht op verlaging terugbetaling naar 0 per maand heeft compleet incapable.
Zou DUO en UWV de gegevens delen (dat is toch zo) dan zou dat misschien ook makkelijker zijn. Als ik DUO tot 3x toe vraag zelf direct contact op te nemen met UWV dan krijg ik geen antwoord.
Ik heb hier hulp mee nodig en kan hier zelf geen energie (meer) in steken anders kom ik nooit uit de uwv-uitkering!
Ik heb al gezocht en omdat ik niet in Nederland woon, weinig energie heb, en niet kan bellen is de zoektocht blijven steken. Ik vind het erg spijtig en had het liever snel opgelost gezien maar zo werken de dingen niet bij het uwv/duo.
Is er iemand die mij hierover advies kan geven of kan doorverwijzen naar een dienst die mij (kosteloos) kan bijstaan?
Mijn dank is zeer groot!
marla |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 mei 2013 23:25 Onderwerp: |
|
|
Je kunt opzoek gaan naar een pro-deo advocaat, een rechtenstudent die ervaring wil opdoen of een belangenorganisatie (vereniging, stichting, instelling, enz.). Ook zijn er rechtswinkels en loketten (zoals het Juridisch loket) die zulke procedures gratis of tegen zeer geringe prijs willen doen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|