Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 22:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie wil zoeken in jurisprudentie (kattenverjagers) voor €15
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bellenbellen

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 10:33    Onderwerp: Wie wil zoeken in jurisprudentie (kattenverjagers) voor €15 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanmorgen belde een advocaat die aangaf dat hij jurisprudentie kent van geluidsoverlast van katten verjagers. Deze staan echter niet vermeld op www.rechtspraak.nl

Hij kan zoeken in een ander programma. Volgens mij is dat een betaald programma? Heeft iemand zo een programma waarin hij uitspraken kan zoeken over kattenverjagers? De advocaat stelde dat daar toen na een zaak wel een verbod op is gekomen....

Ik hoop dat iemand mij hierin wil helpen. Door dit apparaat krijg ik last van oorsuizen, ernstige aandoening.

indien gevonden artikelen (meerdere) dan vergoeding hiervoor.

Laatst aangepast door bellenbellen op do 21 mrt 2013 19:09, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kon de advocaat de uitspraak niet geven?
bellenbellen

BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De advocaat in kwestie zegt dat dit inbreuk op privacy is*. Ik geloof dat niet. Als iemand in het forum dit wel kan uitzoeken en mij kan vertellen hoeveel zaken hierover zijn geweest ben ik al blij (en kan opsturen eventuele samenvatting met belangrijke feiten en omstandigheden die mee tellen in zo een zaak). Desnoods betaal ik hiervoor een vergoeding aan diegene die de moeite heeft genomen om dit specifieke item op te zoeken.

*= immers uitspraken komen ook te staan op rechtspraak.nl dan wel de namen weggehaald. Het gaat mij ook niet om de namen maar om de uitspraak van de zaak.
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2013 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag de advocaat om het LJN-nummer van de zaak en bij ontbreken daarvan om het zaaknummer, de datum van de uitspraak en de rechtsprekende instantie. Vraag met die gegevens bij de rechtspraak om publicatie van de zaak.

Of vraag de advocaat om een geanonimiseerde versie, maar kennelijk is hij daartoe niet bereid?

BerichtGeplaatst: vr 22 mrt 2013 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb ook toegang tot SDU opmaat jurisprudentie maar ook daar kan ik niets vinden op katten verjagers.....
bellenbellen

BerichtGeplaatst: za 23 mrt 2013 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er iemand in het forum welke toegang heeft tot betaalde portaal van jurisprudentie? Niet elke zaak wordt volgens mij daarin opgenomen?
svdongen

Leeftijd: 29

BerichtGeplaatst: zo 24 mrt 2013 13:18    Onderwerp: In ieder geval Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet dat dit jurisprudentie is, maar je baseert je dus op

Burgerlijk Wetboek nr. 5

Artikel 37

De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgens artikel 162 van Boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals door het verspreiden van RUMOER, trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van licht of lucht of door het ontnemen van steun.

Misschien ook daarop zoeken?
Bekijk de homepage
Laurens02

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 25 mrt 2013 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vermoed dat het een zaak is die die advocaat zelf heeft gedaan (of een kantoorgenoot); daarom dat hij een niet geanonimiseerd vonnis heeft. Het kan goed zijn dat de uitspraak niet openbaar gemaakt is.

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je zo een zaak via WOB verzoek openbaar laten maken? Ik hoef de namen niet dat is niet interessant gaat mij om de uitspraken. Mocht iemand een zaak (jurisprudentie) hierover vinden dan ben ik bereid hiervoor te betalen zoals eerder genoemd. Dit omdat het nu onleefbaar is in onze tuin te gaan zitten. Nu nog geen last omdat het geen tuin weer is momenteel.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2013 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eén zo'n uitspraakje (als die door de "advocaat" aangehaalde uitspraak al bestaat) gaat je echt niet veel helpen, want de precieze omstandigheden zijn toch altijd anders. Bovendien zijn kantonrechters niet gebonden aan uitspraken van andere kantonrechters.

Wil je iets doen, dan moet je eerst vragen of het ding verwijderd kan worden. Als dat niet helpt moet je schriftelijke sommeren het ding te verwijderen en verwijderd te houden. Als dat ook niet helpt, dan kun je een kort geding aanspannen op grond van onrechtmatige hinder / onrechtmatige daad. Of zo'n kort geding kan van slagen heeft hangt dus af van de precieze omstandigheden. Er moet in ieder geval sprake zijn van een objectief waarneembare hinder.

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gemeente Bergen op Zoom heeft de PvdA voorstel gemaakt om een APV te maken tegen geluidsoverlast van een katten verjager. Zie vraag 13.

Bron: http://www.bergenopzoom.nl/bis/dsresource?objectid=26837

Helaas heb ik nog steeds geen jurisprudentie kunnen vinden hierover.
bellenbellen

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bellenbellen schreef:
Gemeente Bergen op Zoom heeft de PvdA voorstel gemaakt om een APV te maken tegen geluidsoverlast van een katten verjager. Zie vraag 13.

Bron: http://www.bergenopzoom.nl/bis/dsresource?objectid=26837

Helaas heb ik nog steeds geen jurisprudentie kunnen vinden hierover.

Op forum van Kassa gaf een forum lid het volgende aan:

Quote:
Als je buren klagen omdat de Kat niet meer in hun eigen tuin wil zitten of de honden gek worden kun je een klacht krijgen wegens geluidsoverlast.

Dus zo onschuldig zijn ze niet en naast kinderen zijn er enkele ouderen die het ook horen.

De Kat van jou buren heeft het recht in haar tuin te zitten en dit valt hoewel U niets kunt horen wel degelijk onder geluidsoverlast dus een schadeclaim of verbod en met niet meer te gebruiken apparaat blijven zitten is mogelijk.

Ik heb een Katten liefhebber hier al eens geholpen en die won dure rechtszaak.
Mkloostra

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt afwachten tot er ooit een uitspraak oid komt waarin vast komt te liggen dat het mogelijk is om op te treden tegen geluidshinder door kattenverjagers. Je kunt ook het risico nemen en hetgeen doen wat Bona Fides aangeeft in zijn reactie. Daarnaast zijn het toch altijd de omstandigheden van het geval die de doorslag zullen geven, dus wachten is niet echt aan te raden.
bellenbellen

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb de buren een andere katten verjager gegeven welke werkt op 25KHz die ik niet hoor. Maar na ongeveer een week blijk ik weer last te krijgen van fluittonen. Nu weet ik niet of dit bij mijzelf vandaan komt (oorsuizen) of door de katten verjager...
jeroen1989

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 8:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of er jurisprudentie over is weet ik eigenlijk niet. Ik beschik over zowel de SDU, Kluwer Navigator en andere kennisbanken. Ik heb geen enkele uitspraak kunnen vinden over het gebruik van kattenverjagers, ook niet waar de 'rechtmatigheid' van de Mosquito aan de orde komt. Er is wel een artikel geschreven over de rechtmatigheid van honden- en kattenverjagers. Ik kan deze opvragen als daar interesse voor is!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds