Milli
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 apr 2013 22:19 Onderwerp: Beschuldigd van diefstal |
|
|
Ik zou graag jullie advies willen hebben bij de volgende casus.
Een vriendin van mij heeft tijdens haar korte relatie met een jongen, een iPhone van hem gekregen. Hij heeft deze iPhone afgesloten met een lease-abonnement op zijn naam. De reden dat hij haar deze iPhone cadeau gaf, komt omdat zij suikerziekte heeft en met de iPhone kan ze via een gluckodock heel makkelijk haar suiker meten.
Nou goed, zij heeft haar abonnement opgezegd ivm onnodige dubbele kosten, want ze zit ook in de WSNP en moet dan zeker wel op de kleintjes letten.
Vervolgens gaat de relatie uit. Hij geeft na een aantal dagen aan dat hij de telefoon terug wilt via een berichtje. Hij is de telefoon komen ophalen bij die vriendin van mij thuis, hierbij was een andere vriendin aanwezig.
Dit is ongeveer een week geleden en vandaag is mijn vriendin opgebeld door een jurist. Hij zou aangifte hebben gedaan van diefstal, dat zij de telefoon niet terug heeft gegeven.
Dit heeft ze wel gedaan en zou ze kunnen bewijzen aan de hand van haar getuige. Daarnaast heeft ze diezelfde dag een aantal mensen een bericht gestuurd (waaronder mij) dat hij de iPhone terug wilde en dat ze een prepaid kaartje ging halen.
Wat zijn motief is, is onbekend maar we denken dat hij van het abonnement af wilt. Nu is de jurist aan het dreigen geweest dat ze de telefoon hebben getraceerd en dergelijke, waardoor ik begin te twijfelen of dit wel een jurist is. Aangezien telefoons traceren door de politie wordt gedaan en dit niet word gedaan voor een zaak als deze.
Het ergste is dat ze door dit, haar WSNP kan kwijt raken terwijl ze daar binnen 5 maanden vanaf zou zijn.
Ze heeft al contact gehad met haar hulpverleners en ze gaat morgen ook naar het juridisch loket.
Maar heeft iemand enig idee wat ze het beste kan doen?
En moet die ex niet harde bewijzen hebben?
Al het advies is welkom! |
|