|
Auteur |
Bericht |
martin_m
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 apr 2013 17:25 Onderwerp: Mijn vorige advocaat verdedigd tegenpartij |
|
|
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar graag wil ik de volgende vraag neerleggen.
Als er gekozen wordt door mij om een andere advocaat te nemen. Mag mijn vorige advocaat dan de zaak van de tegenpartij gaan behartigen?
Ik kon zo snel geen antwoord op het internet vinden. En bedankt jullie alvast |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 14 apr 2013 17:51 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat mag niet zonder uw toestemming. Dat is vastgelegd in de gedragsregels voor advocaten. Helaas zijn de gedragsregels wegens een fout op de website van de Orde even niet online beschikbaar (zie hier). |
|
|
|
 |
martin_m
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 apr 2013 17:58 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Nee, dat mag niet zonder uw toestemming. Dat is vastgelegd in de gedragsregels voor advocaten. Helaas zijn de gedragsregels wegens een fout op de website van de Orde even niet online beschikbaar (zie hier). |
Regin,
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ze het dan fout hebben ingevuld bij het aanvragen (kort geding). Mijn ex advocaat staat namelijk als gemachtigde bij de tegenpartij...
Bedankt voor de link. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 14 apr 2013 21:18 Onderwerp: |
|
|
Ik zou eerst navraag doen bij uw vorige advocaat. Als blijkt dat hij tegen de regels in de wederpartij bijstaat, kunt u een tuchtrechtelijke klacht indienen bij de plaatselijke deken van de Orde van Advocaten. |
|
|
|
 |
|