|
Auteur |
Bericht |
Dhr_stef
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: vr 22 mrt 2013 16:26 Onderwerp: Koopovereenkomst Vakantieveilingen.nl ontbinden |
|
|
Geachte forumleden,
Ongeveer 1 maand geleden heb ik een veiling gewonnen bij Vakantieveilingen.nl. Nu ziet u het misschien al aankomen, ik heb een kat in de zak gekocht. Echter heb ik het gevoel dat er sprake is van misleiding omdat het product dat ik heb gewonnen totaal niet overeenkomt met de verwachting die ik had.
Het gaat om een deluxe wine box. Deze box bestaat uit waardebonnen die pas inwisselbaar zijn als consumenten grote hoeveelheden wijn kopen (12 flessen). De veiling is hier terug te vinden: https://www.vakantieveilingen.nl/archive/auction/6186156.html
Nu kan ik mij niet beroepen op de wet koop op afstand omdat online veilingen gericht op consumenten hier niet onder vallen. Vakantieveilingen heeft in haar algemene voorwaarden 2 bepalingen staan die met elkaar in strijd zijn. In de 1e bepaling valt te lezen dat producten binnen 14 dagen geretourneerd kunnen worden. In de 2e bepaling staat dat veilingen niet teruggedraaid kunnen worden.
Op dit moment voel ik mij enorm machteloos omdat het bedrijf niet wilt reageren op de klacht. Kan ik de overeenkomst ontbinden? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 22 mrt 2013 18:35 Onderwerp: |
|
|
Waarin voel je je precies misleidt?
Als je doorklikt naar de bedrijven kun je al zien dat je meerdere flessen moet bestellen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 1:01 Onderwerp: |
|
|
Laat het een les zijn en stop met internetgokken?
Het is toch algemeen bekend dat dit soort sites vol met oplichterij zit? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Dhr_stef
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 14:03 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Laat het een les zijn en stop met internetgokken?
Het is toch algemeen bekend dat dit soort sites vol met oplichterij zit? |
Het is zeker een duidelijke les. Echter staan er zo veel klachten op internet van consumenten die producten niet geleverd krijgen, niet tevreden zijn en waarbij klachten niet behandelt worden. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat Vakantieveilingen.nl producten kan veilen die na enig onderzoek geen enkele waarde blijken te hebben?
Er is een Europese advieswet die online veilingen ook onder consumentenaankoop wilt laten vallen maar deze wordt pas in 2013 in Nederland geimplementeerd. Daarnaast wil ik gewoon heel graag dit onrecht aanvechten al weet ik nog niet op welke manier ik dit juist kan doen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 14:11 Onderwerp: |
|
|
Mensen zullen altijd blijven zoeken naar nieuwe manieren om opgelicht te worden... Het is blijkbaar fijn om in sprookjes te geloven.
Maar je kunt natuurlijk een advocaat in de arm nemen en proberen je leergeld terug te krijgen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Dhr_stef
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 14:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Mensen zullen altijd blijven zoeken naar nieuwe manieren om opgelicht te worden... Het is blijkbaar fijn om in sprookjes te geloven.
Maar je kunt natuurlijk een advocaat in de arm nemen en proberen je leergeld terug te krijgen. |
Ik had eigenlijk gehoopt of mensen mij kunnen vertellen of het zin heeft om een advocaat in te huren. Niet qua prijs maar of er genoeg argumenten te vinden zijn. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 16:48 Onderwerp: |
|
|
Er staat inderdaad niet duidelijk in de veiling dat de korting pas van toepassing is bij een grote bestelling. Alleen bij de waardecheque voor Colaris.nl staat dat deze alleen inwisselbaar is bij een minimale besteding van vijftien euro. Je zou de overeenkomst kunnen proberen aan te vechten op grond van misleiding of dwaling, maar het belang is zo gering -- je hebt maar vijftien euro betaald -- dat het echt de moeite niet waard is om je geld proberen terug te krijgen. Een advocaat zou je zaak niet snel aannemen, denk ik. |
|
|
|
 |
Dhr_stef
|
Geplaatst: za 23 mrt 2013 19:01 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Er staat inderdaad niet duidelijk in de veiling dat de korting pas van toepassing is bij een grote bestelling. Alleen bij de waardecheque voor Colaris.nl staat dat deze alleen inwisselbaar is bij een minimale besteding van vijftien euro. Je zou de overeenkomst kunnen proberen aan te vechten op grond van misleiding of dwaling, maar het belang is zo gering -- je hebt maar vijftien euro betaald -- dat het echt de moeite niet waard is om je geld proberen terug te krijgen. Een advocaat zou je zaak niet snel aannemen, denk ik. |
Beste Regin, Bedankt voor je bericht. Inderdaad gaat het slechts om €15. Vakantieveilingen behandelt echter alle klachten ontzettend arrogant waardoor ik best geld wil investeren om mijn gelijk te krijgen. Zelf dacht ik er aan om naar de geschillencommissie te stappen. |
|
|
|
 |
|