|
Auteur |
Bericht |
dr3am04
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 17 mrt 2013 20:09 Onderwerp: ontbinding huurovk en ontruiming |
|
|
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen?
In een zaak wordt er ontbinding van de huurovk en ontruiming (bedrijfspand) gevorderd. De uitspraak komt op 10 april maar ik heb een aantal vragen hierover.
Er is sprake van wanprestatie van de huurder van ongeveer 6 maanden en de huurachterstand betreft iets van 30000 euro. In het oudere uitspraken gevonden waar de rechter ontbinding en ontruiming toewijst.
Ik zou willen weten:
1)hoelang heeft de gedaagde om in hoger beroep te gaan?
2)Als de rechter zegt dat de gedaagde de bedrijfsruimte bv binnen 2 weken moet verlaten en als de gedaagde in hoger beroep gaat, mag hij dan nog de horeca zaak blijven draaien? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 18 mrt 2013 0:04 Onderwerp: Re: ontbinding huurovk en ontruiming |
|
|
dr3am04 schreef: | Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen?
In een zaak wordt er ontbinding van de huurovk en ontruiming (bedrijfspand) gevorderd. De uitspraak komt op 10 april maar ik heb een aantal vragen hierover.
Er is sprake van wanprestatie van de huurder van ongeveer 6 maanden en de huurachterstand betreft iets van 30000 euro. In het oudere uitspraken gevonden waar de rechter ontbinding en ontruiming toewijst.
Ik zou willen weten:
1)hoelang heeft de gedaagde om in hoger beroep te gaan?
2)Als de rechter zegt dat de gedaagde de bedrijfsruimte bv binnen 2 weken moet verlaten en als de gedaagde in hoger beroep gaat, mag hij dan nog de horeca zaak blijven draaien? |
1. Hoger beroep kan in de meeste gevallen binnen drie maanden worden ingesteld.
2. Dat hangt ervan af of de uitspraak "uitvoerbaar bij voorraad" is. Wordt meestal wel gevorderd, maar zeker in geval van beëindiging bij bedrijfsruimte bestaat er goede kans dat de rechter dat niet doet. Als het vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad is kan de ontruiming niet worden uitgevoerd zo lang er hoger beroep aanhangig is. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 9:24 Onderwerp: Re: ontbinding huurovk en ontruiming |
|
|
Laurens02 schreef: | Als het vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad is kan de ontruiming niet worden uitgevoerd zo lang er hoger beroep aanhangig is. |
Als een vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad is, dan geldt toch ook dat het niet ten uitvoer kan worden gelegd zolang de appeltermijn loopt? Overigens lijkt mij het afwachten van de appeltermijn en het op de laatste dag indienen van hoger beroep enkel om de boel te vertragen in strijd met de goede procesorde en mogelijk zelfs onrechtmatig (misbruik van recht). De verhuurder zou hier in kort geding kunnen proberen een stokje voor de steken, of zelf een hoger beroep kunnen instellen. |
|
|
|
 |
|