|
Auteur |
Bericht |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: wo 27 mrt 2013 3:05 Onderwerp: Conflict over factuur |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een conflict met mijn VVE over een factuur waar ik graag advies over zou inwinnen.
In september 2012 heb ik met VVE gebeld met een klacht : Ik had al maanden last van koud water in mijn douche in de weekenden.
De volgende dag kwam een monteur langs om het probleem te verhelpen. Deze monteur is slechts 2 minuten binnen geweest. Hij zag onze thermostatische kraan en opperde dat het probleem "wel eens aan de kraan kon liggen" en hij er in dat geval niks aan kon doen. Op mijn reactie dat dit naar mijn mening niet het geval kon zijn, omdat de kraan niet kan weten wanneer het weekend is en het probleem zich enkel in het weekend voordeed reageerde de monteur schouderophalend.
Een stel dagen later ontving ik een factuur van de VVE. De factuur van het installatiebedrijf wees uit dat het probleem aan de kraan zou liggen. Een gebrek van de bewoner dus, waardoor wij als bewoners zelf zouden opdraaien voor de kosten van de "reparatie". Echter, er was dus niks gebeurd en niks opgelost. Het probleem loste zichzelf enkele weken later op, zonder dat er iets aan de kraan gebeurd was.
Natuurlijk meteen na ontvangst van deze factuur gemaild naar de beheerder van de VVE en het hele verhaal uitgelegd. Vervolgens heeft de beheerder via e-mail (met CC aan mij) het bedrijf om uitleg gevraagd.
Afwachten op reactie dus. Helaas heb ik hier nooit meer wat op gehoord.
Eind novermber 2012 kreeg ik een herinnering van de factuur. Hierop heb ik per email navraag gedaan en heb ik kenbaar gemaakt dat ik verder geen reactie op mijn klacht heb gehad.
Eind januari 2013 kreeg ik nogmaals een aanmaning. Hierop heb ik met de beheerder gebeld en wederom de situatie uitgelegd. Er zou nog reactie komen.
Gisteren (maart 2013, inmiddels meer dan een half jaar na mijn oorspronkelijke klacht over de factuur) kreeg ik een laatste aanmaning inclusief incassokosten. Wordt er binnen 5 dagen niet betaald, dan volgt er volgens de aanmaning een gerechtelijke procedure.
Op mijn klacht heb ik tot op heden nog geen reactie gehad. Wat kan ik met deze situatie? |
|
|
|
 |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 53
|
Geplaatst: do 28 mrt 2013 21:41 Onderwerp: conflict factuur |
|
|
De mengkraan valt buiten het onderhoud van de vve
U uit bij het vve een klacht. Het vve stuurt een monteur die concludeert dat het aan de kraan ligt. Op dat moment stopt voor de monteur de opdracht, het ligt aan de kraan. De installateur stuurt een rekening aan het vve dat is correct. Deze vve belast de factuur aan u door (Het ligt immers aan de kraan). Helaas zult u nu moeten aantonen dat het aan het deel van de installatie ligt waarvoor de vve verantwoordelijk is.
Dat zal niet meevallen.
Helaas slik een keer en betaal .U voorkomt veel negatieve energie
Het enige wat u doen kunt is bij de volgende vve vergadering een statuut op te doen nemen dat in een dergelijk geval de rekening voor het vve is _________________ Late haver komt ook op |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 17:32 Onderwerp: Re: conflict factuur |
|
|
rien_nl schreef: | Helaas zult u nu moeten aantonen dat het aan het deel van de installatie ligt waarvoor de vve verantwoordelijk is. | Op de nota zal wel iets gestaan hebben als: 'Reclames binnen 8 dagen', welke termijn TS heeft laten verstrijken?? |
|
|
|
 |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 18:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem hier is dat de monteur, zonder iets te doen, heeft geconcludeerd dat het aan de kraan lag. Hij kon dan ook niet mijn vraag beantwoorden waarom het probleem zich enkel in het weekend voordeed. Ik was het zelf dan ook niet eens met deze conclusie. Ik heb ook niks getekend, heb de factuur via de VVE pas een maand later ontvangen. Apart detail is dat de monteur, die minder dan 5 minuten binnen is geweest, anderhalf uur werk heeft gefactureerd. Enkele weken later was het probleem, zonder iets aan de kraan te doen, opgelost. Nogmaals, hoe kan er dan geconcludeerd worden dat het aan de kraan heeft gelegen?
Overigens heb ik een mail van de VVE van enkele maanden eerder die spreekt van vele klachten over de cv-installatie en die aangeeft dat er 2 ketels zijn uitgevallen die niet gerepareerd konden worden ivm het niet meer verkrijgbaar zijn van onderdelen. |
|
|
|
 |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 18:37 Onderwerp: Re: conflict factuur |
|
|
cvb schreef: | rien_nl schreef: | Helaas zult u nu moeten aantonen dat het aan het deel van de installatie ligt waarvoor de vve verantwoordelijk is. | Op de nota zal wel iets gestaan hebben als: 'Reclames binnen 8 dagen', welke termijn TS heeft laten verstrijken?? |
Ik heb op dezelfde dag dat mij een bedrag in rekening werd gebracht door de VVE gereageerd. De VVE heeft het bedrijf toen om uitleg gevraagd, verder niets meer gehoord. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 359
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 18:40 Onderwerp: |
|
|
Om duidelijk te zijn: er staat op de factuur 1.5 uur, maar hij is minder dan 5 minuten binnen geweest?
Kan je dat ook aantonen? |
|
|
|
 |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 18:46 Onderwerp: |
|
|
svdongen schreef: | Om duidelijk te zijn: er staat op de factuur 1.5 uur, maar hij is minder dan 5 minuten binnen geweest?
Kan je dat ook aantonen? |
Inderdaad. We waren met 2 personen thuis die dit kunnen bevestigen. Verder kan ik dit uiteraard niet aantonen.
Mijn idee is dan ook om met de factuur naar de het bedrijf te gaan om de betreffende monteur te vragen wat hij in die anderhalf uur gedaan zou hebben. Hij heeft namelijk enkel even gekeken...
Overigens ook raar dat je op een dinsdag een monteur krijgt terwijl de klachten zich enkel in het weekend voordoen |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 19:13 Onderwerp: |
|
|
Je hebt niets getekend en er stond op de faktuur niet iets van 'Reklames binnen... etc.'?? |
|
|
|
 |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: vr 29 mrt 2013 19:33 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Je hebt niets getekend en er stond op de faktuur niet iets van 'Reklames binnen... etc.'?? |
Inderdaad niets getekend. Ik weet op het moment niet zeker of er iets dergelijks op de factuur stond. Ik weet wel dat ikzelf meteen op de factuur gereageerd heb (dezelfde dag) naar de VVE en de VVE 1 dag later naar de firma. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: za 30 mrt 2013 12:04 Onderwerp: |
|
|
Pbure schreef: | Ik weet wel dat ikzelf meteen op de factuur gereageerd heb (dezelfde dag) naar de VVE en de VVE 1 dag later naar de firma. | Zolang je niet schriftelijk iets andersluidends zijdens de firma hebt of hen zelf niet een b.v. aangetekende brief hebt gestuurd, is er, althans in juridische zin, m.i. sinds het ontvangen van de nota niets gebeurt.
'de firma' moet zijn: de VVE
Laatst aangepast door cvb op zo 31 mrt 2013 8:37, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: za 30 mrt 2013 22:18 Onderwerp: Re: Conflict over factuur |
|
|
VVE verlangt dat u een bedrag betaald omdat het probleem zou liggen aan thermostatische kraan. Voor deze stelling draagt de VVE de bewijslast. Ze zou dit kunnen onderbouwen met een verklaring van de monteur. Uw weerwoord daarop zou dan twee verklaringen zijn waaruit volgt dat de monteur slechts is afgegaan op zijn gevoel. Mijn inziens staat de VVE hiermee te zwak om betaling te kunnen afdwingen.
Pbure schreef: | Eind novermber 2012 kreeg ik een herinnering van de factuur. | Ik vraag me af of dit feitelijk een ingebrekestelling geweest zou zijn. Ik neem aan dat duidelijk genoeg was wat men van u verlangde en ook binnen welke termijn. Maar bent u hierin ook aansprakelijk gesteld, of stond er iets in als "in gebeke" of "verzuim"?
Pbure schreef: | Eind januari 2013 kreeg ik nogmaals een aanmaning. | Zelfde vragen als hierboven. Daarnaast: bevatte deze aanmaning een termijn van veertien dagen na ontvangst en bent u gewezen op de gevolgen van niet betaling, zoals incassokosten? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: zo 31 mrt 2013 21:36 Onderwerp: Re: Conflict over factuur |
|
|
Alfatrion schreef: | VVE verlangt dat u een bedrag betaald omdat het probleem zou liggen aan thermostatische kraan. Voor deze stelling draagt de VVE de bewijslast. Ze zou dit kunnen onderbouwen met een verklaring van de monteur. | M.i. heeft de monteur een 'mogelijke verklaring' afgegeven, wat natuurlijk iets heel anders is dan een 'afdoende verklaring'.
Laatst aangepast door cvb op ma 01 apr 2013 7:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
blake20
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 5
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 0:49 Onderwerp: Re: Conflict over factuur |
|
|
Houd een aantal dingen in de gaten:1 Quote: | een verzonden email uitgeprint vanuit de "verzonden box" van je email heeft tegenwoordig hetzelfde recht als aangetekend verstuurd.
2 Heeft die club VVE? en de monteur een bon afgegeven met de daarop vermelde werkzaamheden ( dat moet voor anderhalf uur behoorlijk wat zijn). Ik begrijp dat je niets getekend hebt. Je kan deze bon ook nog via de deurwaarder en incassobureau opvragen. (Ik zelf doe dat nooit maar ik ken dit spel wat beter).
3 Ze zijn echter wel verplicht je hierover te informeren. (Stuur al je post aangetekend)
4 Laat de aanwezigen vooral op papier verklaren dat zij getuigen zijn van het feit dat hij niets gedaan heeft en dat hij maar 5 minuten is binnen geweest. En laat ze dit ondertekenen. 5 En hoe sterk sta je in de schoenen laat je je intimideren door de deurwaarder of incasso of ga je ervoor? |
Pbure schreef: | Hallo allemaal,
Ik heb een conflict met mijn VVE over een factuur waar ik graag advies over zou inwinnen.
In september 2012 heb ik met VVE gebeld met een klacht : Ik had al maanden last van koud water in mijn douche in de weekenden.
De volgende dag kwam een monteur langs om het probleem te verhelpen. Deze monteur is slechts 2 minuten binnen geweest. Hij zag onze thermostatische kraan en opperde dat het probleem "wel eens aan de kraan kon liggen" en hij er in dat geval niks aan kon doen. Op mijn reactie dat dit naar mijn mening niet het geval kon zijn, omdat de kraan niet kan weten wanneer het weekend is en het probleem zich enkel in het weekend voordeed reageerde de monteur schouderophalend.
Een stel dagen later ontving ik een factuur van de VVE. De factuur van het installatiebedrijf wees uit dat het probleem aan de kraan zou liggen. Een gebrek van de bewoner dus, waardoor wij als bewoners zelf zouden opdraaien voor de kosten van de "reparatie". Echter, er was dus niks gebeurd en niks opgelost. Het probleem loste zichzelf enkele weken later op, zonder dat er iets aan de kraan gebeurd was.
Natuurlijk meteen na ontvangst van deze factuur gemaild naar de beheerder van de VVE en het hele verhaal uitgelegd. Vervolgens heeft de beheerder via e-mail (met CC aan mij) het bedrijf om uitleg gevraagd.
Afwachten op reactie dus. Helaas heb ik hier nooit meer wat op gehoord.
Eind novermber 2012 kreeg ik een herinnering van de factuur. Hierop heb ik per email navraag gedaan en heb ik kenbaar gemaakt dat ik verder geen reactie op mijn klacht heb gehad.
Eind januari 2013 kreeg ik nogmaals een aanmaning. Hierop heb ik met de beheerder gebeld en wederom de situatie uitgelegd. Er zou nog reactie komen.
Gisteren (maart 2013, inmiddels meer dan een half jaar na mijn oorspronkelijke klacht over de factuur) kreeg ik een laatste aanmaning inclusief incassokosten. Wordt er binnen 5 dagen niet betaald, dan volgt er volgens de aanmaning een gerechtelijke procedure.
Op mijn klacht heb ik tot op heden nog geen reactie gehad. Wat kan ik met deze situatie? |
|
|
|
|
 |
Pbure
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 11
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 16:24 Onderwerp: Re: Conflict over factuur |
|
|
[quote="blake20"]Houd een aantal dingen in de gaten:1 Quote: | een verzonden email uitgeprint vanuit de "verzonden box" van je email heeft tegenwoordig hetzelfde recht als aangetekend verstuurd.
2 Heeft die club VVE? en de monteur een bon afgegeven met de daarop vermelde werkzaamheden ( dat moet voor anderhalf uur behoorlijk wat zijn). Ik begrijp dat je niets getekend hebt. Je kan deze bon ook nog via de deurwaarder en incassobureau opvragen. (Ik zelf doe dat nooit maar ik ken dit spel wat beter).
3 Ze zijn echter wel verplicht je hierover te informeren. (Stuur al je post aangetekend)
4 Laat de aanwezigen vooral op papier verklaren dat zij getuigen zijn van het feit dat hij niets gedaan heeft en dat hij maar 5 minuten is binnen geweest. En laat ze dit ondertekenen. 5 En hoe sterk sta je in de schoenen laat je je intimideren door de deurwaarder of incasso of ga je ervoor? |
Ik kan aantonen dat de VVE tijdig mijn emails betreffende de klacht heeft ontvangen. Eerstmaals op dezelfde dag dat ik per post de originele factuur ontving. Later, eind november, heb ik 1 dag na het ontvangen van een herinnering/aanmaning per e-mail gereageerd. Eind januari kreeg ik nogmaals een aanmaning, als reactie hierop heb ik meteen gebeld. Dit gesprek is terug te vinden op mijn telefoonrekening. Na de "laatste aanmaning" eind maart heb ik wederom een email gestuurd en gebeld. Nog geen reactie mogen ontvangen. De gestelde termijn voor de betaling is inmiddels alweer verlopen.
Ikzelf heb oorspronkelijk dus geen factuur gekregen. Deze heb ik later via de VVE gekregen met het verzoek om te betalen. Op de factuur staat enkel "werkzaamheden, 1.5 uur".
Ik ben zeker niet van plan om dit bedrag te betalen. Ik vind het niet kunnen dat een bedrijf een niet kloppende factuur stuurt en betaling wenst terwijl ze niets (buiten even langskomen) gedaan hebben en claimen anderhalf uur gewerkt te hebben. De VVE is ook bijzonder laks in het behandelen van de klacht en schuift de rekening mooi door. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de VVE de onterechte factuur voorgeschoten heeft aan het bedrijf (de klacht was toen nog niet bekend, ik was niet op de hoogte van enige factuur) en dit nu wil verhalen omdat er inderdaad op de factuur staat dat het aan de kraan zou liggen. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 18:12 Onderwerp: |
|
|
Vrees zelf, dat niet-betalen, door de lamlendigheid van de VVE, geen optie meer is.
Zou althans zelf naar het bedrijf stappen, het proberen af te maken op b.v. een half uur of drie kwartier en dat als leergeld beschouwen. |
|
|
|
 |
|