Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
xs
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: zo 24 feb 2013 11:47 Onderwerp: Moet de Hoge Raad zich houden aan art 10.2 klachtenregeling? |
|
|
Ik heb 27-12-2012 een klacht ingediend bij de Hoge Raad en gevraagd om afdoening conform de klachtenregeling van de Hoge Raad der Nederlanden.
Pas per brief, gedateerd 22-2-2013, kreeg ik een eerste reactie van de President van de Hoge Raad, waarin de klachtontvangst van 27-12-2012 werd bevestigd, en waarin de klacht tegelijk ongegrond werd verklaard.
Mijn vraag is nu, of hiermee, de President van de Hoge Raad, nu niet zelf klachtwaardig heeft gehandeld, omdat in hun art. 10.1 staat, dat de klacht binnen 6 weken na ontvangst van het klaagschrift moet worden afgehandeld, en in hun art. 10.2 staat, dat van een eventuele verdaging van 4 weken, schriftelijk mededeling moet worden gedaan aan de klager.
Er is dus wel binnen 10 weken afgehandeld, maar zonder toepassing, van de in hun art. 10.2 voorgeschreven schriftelijke verdaging.
Er stond ook niet in bijv; excuus voor enige vertraging, wat ik onjuist vind. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 9:47 Onderwerp: Re: Moet de Hoge Raad zich houden aan art 10.2 klachtenregeling? |
|
|
xs schreef: | Ik heb 27-12-2012 een klacht ingediend bij de Hoge Raad en gevraagd om afdoening conform de klachtenregeling van de Hoge Raad der Nederlanden.
Pas per brief, gedateerd 22-2-2013, kreeg ik een eerste reactie van de President van de Hoge Raad, waarin de klachtontvangst van 27-12-2012 werd bevestigd, en waarin de klacht tegelijk ongegrond werd verklaard.
Mijn vraag is nu, of hiermee, de President van de Hoge Raad, nu niet zelf klachtwaardig heeft gehandeld, omdat in hun art. 10.1 staat, dat de klacht binnen 6 weken na ontvangst van het klaagschrift moet worden afgehandeld, en in hun art. 10.2 staat, dat van een eventuele verdaging van 4 weken, schriftelijk mededeling moet worden gedaan aan de klager.
Er is dus wel binnen 10 weken afgehandeld, maar zonder toepassing, van de in hun art. 10.2 voorgeschreven schriftelijke verdaging.
Er stond ook niet in bijv; excuus voor enige vertraging, wat ik onjuist vind. |
Ik zou er een nieuwe klacht over indienen. |
|
|
|
 |
xs
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 13:07 Onderwerp: |
|
|
Heb ik gedaan.
Ik wacht af of HR binnen 6 weken het woord 'excuus' uit hun pen kan krijgen. |
|
|
|
 |
xs
|
Geplaatst: vr 15 mrt 2013 16:04 Onderwerp: |
|
|
Heden kreeg ik schriftelijk antwoord van de president van de Hoge Raad.
Voor het verzuim bood hij zijn verontschuldiging aan.
Omdat het nu klacht tegen de president-zelf betrof, kreeg ik gelegenheid, klachtbehandeling over te dragen aan een vicepresident wat ik onnodig vond
Mijn bezwaar, dat er geen art 11.1 clausule onderaan de brief was opgenomen, over de mogelijkheid, de procureur-generaal bij de HR der Nederlanden te verzoeken, een vordering in te stellen bij de Hoge Raad, tot het doen van een onderzoek naar de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, werd eveneens gegrond verklaard.
De griffier is door de president verzocht, daar voortaan op te letten.
Ik ben nu tevreden met het antwoord en met HR's klachtafhandeling. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|