|
Auteur |
Bericht |
vast en goed
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 nov 2011 20:37 Onderwerp: betekenen/ontruiming? |
|
|
In een huurgeschil heb ik gelijk gekregen van de kantonrechter. Dat betekent dat de huurwoning (ik ben verhuurder) ontruimd kan worden na betekening van het vonnis.
Ik neem aan dat 'betekenen' inhoudt dat huurder (tegenpartij) het vonnis in ontvangst moet nemen. Of betekent het ook dat de tegenpartij het vonnis ondertekend moet retourneren? (In dit geval aan de deurwaarder.)
En kan daar een oorzaak zijn voor vertraging voor de ontruiming? Bijvoorbeeld als het vonnis overhandigd wordt, maar tegenpartij is niet thuis?
Of als tegenpartij het vonnis niet ondertekend terugzendt?
Kortom, wat zijn de risico's voor vertraging?
Ik wil z.s.m. ontruimen, en de rechter heeft snel gevonnist, gelukkig! |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 13 nov 2011 7:37 Onderwerp: Re: betekenen/ontruiming? |
|
|
vast en goed schreef: | In een huurgeschil heb ik gelijk gekregen van de kantonrechter. Dat betekent dat de huurwoning (ik ben verhuurder) ontruimd kan worden na betekening van het vonnis.
Ik neem aan dat 'betekenen' inhoudt dat huurder (tegenpartij) het vonnis in ontvangst moet nemen. Of betekent het ook dat de tegenpartij het vonnis ondertekend moet retourneren? (In dit geval aan de deurwaarder.)
En kan daar een oorzaak zijn voor vertraging voor de ontruiming? Bijvoorbeeld als het vonnis overhandigd wordt, maar tegenpartij is niet thuis?
Of als tegenpartij het vonnis niet ondertekend terugzendt?
Kortom, wat zijn de risico's voor vertraging?
Ik wil z.s.m. ontruimen, en de rechter heeft snel gevonnist, gelukkig! |
Betekenen houdt in dat een gerechtsdeurwaarder het vonnis langsbrengt bij de tegenpartij. Als de tegenpartij thuis is, kan er voor getekend worden. Is er niemand thuis, dan worden de papieren in een envelop achter gelaten.
Van het betekenen wordt een akte opgemaakt, en met die akte kan in principe het vonnis geexecuteerd worden.
De kosten voor een betekening zijn ongeveer 90 euro. |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 nov 2011 22:03 Onderwerp: Re: betekenen/ontruiming? |
|
|
Quote: |
Betekenen houdt in dat een gerechtsdeurwaarder het vonnis langsbrengt bij de tegenpartij. Als de tegenpartij thuis is, kan er voor getekend worden. Is er niemand thuis, dan worden de papieren in een envelop achter gelaten.
Van het betekenen wordt een akte opgemaakt, en met die akte kan in principe het vonnis geexecuteerd worden.
De kosten voor een betekening zijn ongeveer 90 euro. |
Nou dat is nieuw voor mij. Een exploot wordt nooit voor ontvangst getekend. Betekenen is gewoon het formeel op de hoogte stellen van de wederpartij van de inhoud van het vonnis. Bij een gedwongen ontruiming kan na drie dagen ontruimd worden, tenzij de kantonrechter in zijn vonnis een andere termijn heeft bepaald. Een ontruiming kost ongeveer 235 euro voor de ambtshandeling, exclusief kosten slotenmaker en de verhuizers. Ik heb nota's voorbij zien komen van 1.500 tot 2.000 euro voor de verhuizers c.q. ontruimingsploeg. Dit zijn executiekosten en zullen in beginsel worden verhaald op de debiteur. |
|
|
|
 |
vast en goed
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 dec 2011 15:45 Onderwerp: |
|
|
Vermoedelijk zal binnenkort ontruimd worden. Zijn er (weers-) omstandigheden denkbaar die de ontruiming opschorten? |
|
|
|
 |
Mike038
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 apr 2013 22:20 Onderwerp: |
|
|
Nee hoor! Ongeacht de voorspelling van Piet Paulusma kan een ontruiming in beginsel bij elk weertype plaatsvinden. |
|
|
|
 |
|