|
Auteur |
Bericht |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 14 mrt 2013 3:06 Onderwerp: WMO-zaak: Rechter heeft bijna een jaar na zitting...... |
|
|
Goedenacht,
April 2012 heb ik bij de rechtbank een zitting gehad betreffende het beroep in een WMO-zaak gehad. De rechter heeft tot op heden nog geen uitspraak gedaan. De stukken zijn maanden geleden al aangeleverd, en de rechtbank vraagt niet om aanvullende stukken.
Hebben jullie enig idee waarom er geen uitspraak komt en kan ik er eventueel iets aan doen?
Inhoudelijk kan ik wel e.e.a. over de zaak toelichten, maar liever in een persoonlijk bericht.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 mrt 2013 10:24 Onderwerp: Re: WMO-zaak: Rechter heeft bijna een jaar na zitting...... |
|
|
Gwenny schreef: | Goedenacht,
April 2012 heb ik bij de rechtbank een zitting gehad betreffende het beroep in een WMO-zaak gehad. De rechter heeft tot op heden nog geen uitspraak gedaan. De stukken zijn maanden geleden al aangeleverd, en de rechtbank vraagt niet om aanvullende stukken.
Hebben jullie enig idee waarom er geen uitspraak komt en kan ik er eventueel iets aan doen?
Inhoudelijk kan ik wel e.e.a. over de zaak toelichten, maar liever in een persoonlijk bericht.
Gwen |
Een paar jaar geleden was het in ieder geval niet ongebruikelijk dat de bestuursrechter een jaar of soms langer nodig had om uitspraak te doen. Waarbij complexiteit volgens mij geen rol speelde.
Heb je er al een telefoontje aan gewaagd en wat was de reactie? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 14 mrt 2013 19:51 Onderwerp: |
|
|
Heeft de bestuursrechter aan het einde van de zitting het onderzoek gesloten? Zie art. 8:65 Awb. In dat geval geldt art. 8:66 Awb. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BartL
|
Geplaatst: vr 15 mrt 2013 9:44 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Heeft de bestuursrechter aan het einde van de zitting het onderzoek gesloten? Zie art. 8:65 Awb. In dat geval geldt art. 8:66 Awb. |
Klopt, ik ben er even (te) snel vanuit gegaan dat het onderzoek nog niet was gesloten. Indien dat wel het geval is dan is een jaar wachten op de uitspraak zeer vreemd. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 15 mrt 2013 11:43 Onderwerp: |
|
|
BartL schreef: | bona fides schreef: | Heeft de bestuursrechter aan het einde van de zitting het onderzoek gesloten? Zie art. 8:65 Awb. In dat geval geldt art. 8:66 Awb. |
Klopt, ik ben er even (te) snel vanuit gegaan dat het onderzoek nog niet was gesloten. Indien dat wel het geval is dan is een jaar wachten op de uitspraak zeer vreemd. |
Waarschijnlijk heb je gelijk dat het onderzoek nog niet is gesloten, maar ik neem aan dat de rechter dit aan het eind van de zitting dan ook heeft duidelijk gemaakt (inclusief een indicatie over wat er verder nog moet gebeuren). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: vr 15 mrt 2013 17:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Voor het einde van de zitting heeft de rechter nog een opdracht tot verder onderzoek gedaan.
Deze onderzoeken en tegenbewijslast zijn inmiddels al maanden bij de rechtbank. Een schrijven van de rechtbank waarin een uitspraak werd aangekondigd (voldoende stukken aanwezig om tot een uitspraak te komen zonder opnieuw een zitting te houden, volgens de rechtbank) is ook reeds maanden geleden geweest.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 21:09 Onderwerp: |
|
|
Als de rechtbank mededeelt dat er voldoende stukken zijn om tot een uitspraak te komen is het redelijk om aan te nemen da thet onderzoek is gesloten. Er moet nu dus binnen de termijn uitspraak worden gedaan. |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 21:25 Onderwerp: |
|
|
Goedeavond,
Sinds die mededeling laat de uitspraak al enkele maanden op zich wachten. Wat kan ik doen om druk uit te oefenen? Of kan ik beter gewoon braaf wachten?
Groeten,
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
BartL
|
Geplaatst: wo 27 mrt 2013 12:34 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Goedeavond,
Sinds die mededeling laat de uitspraak al enkele maanden op zich wachten. Wat kan ik doen om druk uit te oefenen? Of kan ik beter gewoon braaf wachten?
Groeten,
Gwen |
Ik zie geen enkele reden waarom het beter is om braaf af te wachten. Wanneer je alleen informatie wilt dan kan een telefoontje al helpen. Wanneer je wat druk wilt zetten dan heeft een brief waarschijnlijk meer effect. De vraag is wel hoeveel invloed die brief zal hebben. Maar niet geschoten altijd mis gaat hier goed op. |
|
|
|
 |
|