Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
M@ria
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 feb 2013 8:41 Onderwerp: winst huis scheiding |
|
|
Hallo, wij gaan scheiden, gemeenschap van goederen getrouwd. ik vrouw ben 45
ons huis word met 120.000 winst verkocht. beide 60.000. ik verdien 800. Nu zegt iedereen je moet die 60.000 meteen in een nieuwe klomp stenen stoppen anders gaat de belasting er mee aan de haal.
1 is dit zo en zo ja hoeveel wil belasting
2 voor 60.000 koop ik in regio groningen niets ik moet dan 60.000 bij lenen (huizen zijn niet erg duur hier) kan ik op mijn 45e nog 60.000 bijlenen?
3 ik heb 800 salaris heb inwonende zoon van 21 met wajong (gehandicapt) hij heeft 500 euro in de maand wajong, hij wil wel meebetalen. word zijn inkomen als de mijne gezien?.
4 als ik ga huren, loop ik natuurlijk alle subsidies mis, ondanks mn lage inkomen, omdat ik geld op de bank heb?
kunnen jullie mij helpen???
gr Maria |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 feb 2013 11:49 Onderwerp: Re: winst huis scheiding |
|
|
M@ria schreef: |
1 is dit zo en zo ja hoeveel wil belasting |
Ja, de winst behoort tot het vermogen in box 3 en boven een drempel (ongeveer € 21.000) betaal je over het meerdere 1,2% inkomstenbelasting box 3.
Steek je het geld in een eigen woning dan valt dit binnen box1 en krijg je afhankelijk van de WOZ-waarde een forfaitaire bijtelling met eventueel aftrek hypotheekrente, bedrag saldo leid niet tot bijtelling
M@ria schreef: | 2 voor 60.000 koop ik in regio groningen niets ik moet dan 60.000 bij lenen (huizen zijn niet erg duur hier) kan ik op mijn 45e nog 60.000 bijlenen? |
Dat bepaalt de hypotheekbank. Gelet op jouw inkomen betwijfel ik of je in aanmerking komt voor een hypotheek van € 60K
M@ria schreef: | 3 ik heb 800 salaris heb inwonende zoon van 21 met wajong (gehandicapt) hij heeft 500 euro in de maand wajong, hij wil wel meebetalen. word zijn inkomen als de mijne gezien?. |
Als hij huur betaalt dan kan de hypotheekbank met deze inkomst rekening houden.
M@ria schreef: | 4 als ik ga huren, loop ik natuurlijk alle subsidies mis, ondanks mn lage inkomen, omdat ik geld op de bank heb? |
Als je meer vermogen dan de drempel hebt kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag (en zorgtoeslag).
mvg
Theo |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|