Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 16:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dubbel betaalde factuur terugvorderen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Loeske

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013 16:11    Onderwerp: Dubbel betaalde factuur terugvorderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga niet inhoudelijk in op deze zaak, maar ben er al sinds 2008 mee bezig.

- In 2008 heb ik een rekening betaald onder mijn debiteurennummer.

- In 2009 een deurwaarder voor beslaglegging op het loon aan de deur. Gaf hem de kopie betaling mee en hoorde er niets meer van. Stuurde nog enkele brieven naar de gerechtsdeurwaarder of het nu was opgelost. Geen antwoord.

- 2011 via mijn werkgever krijg ik te horen dat er gehoor wordt gegeven aan een beslaglegging over deze factuur van nog geen 2000 euro.
Ik protesteer bij de deurwaarder, maar hij meent dat ik uitgeprocedeerd ben en dat ik niet van me heb laten horen en de zitting niet heb bijgewoond. Ik weet van niets. Corrspondentie volgt van mijn kant, waaronder ook weer de betaling in 2008 van de rekening.
Dan krijg ik een bericht terug waaruit blijkt dat de betaling in 2008 is verrekend met een openstaande factuur van mijn toenmalige zwager. Ik correspondeer dat de persoonsverwarring duidelijk is en vraag om opheldering cq stopzetting van het beslag.
Ik krijg per email de mededeling dat er niet meer met mij gecorrespondeerd wenst te worden...

- Ik dien een klacht in tegen de gerechtsdeurwaarder.
- 2012 beslag is beeindigd.

- 2013 Nu wil ik mijn teveel betaalde geld terug!

Wie kan mij hiermee helpen, onder welk recht moet ik me herroepen.
Ik ben al naar een adviserende advocaat geweest. Die zei mij een hele nieuwe procedure op te starten en niet meer te roeren in het oude, want de rechter die de uitspraak heeft gedaan wordt niet graag op zijn fouten gewezen.

HELP!
Ik weet niet meer wat ik nog moet doen, heb deurwaarders gevraagd om hulp, advocaat (die dit recht niet behandeld) en vrienden.
Dit lijkt me toch eenvoudig op te lossen???

Hartelijk dank voor het meedenken. Als er iemand, een beginnend advocaat (Brabant) oid hier zit die denkt, dat lijkt me wel leuk om aan te pakken, GRAAG!

Dankjewel, een alleenstaande moeder met handen in het haar; Loeske

(Niet reageren met domme opmerkingen waar ik niets aan heb, die lees ik al sinds 2008 en heb ik niets aan)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben geen advocaat.
U kunt het teveel betaalde als onverschuldigd betaald terugvorderen (art. 6:203 Burgerlijk Wetboek). U kunt eerst een brief sturen met een bankrekeningnummer en een redelijke termijn voor betaling. Wordt binnen die termijn niet betaald, dan kunt u naar de rechter om een executoriale titel te verkrijgen. Daarmee kan de deurwaarder beslag leggen.
LM

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2013 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dat je niet te veel over kwijt wil. Twee zaken die wel van belang zijn. In sommige situaties heeft een crediteur het recht te verrekenen met de factuur van een ander. Gaat het hier om twee verschillende zaken (factuur zwager / factuur jou)? Verder kan het jouw "schuld" zijn dat je een dagvaarding niet hebt gehad. Ben je bijv een tijd slecht bereikbaar geweest etc.
Loeske

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, bedankt voor jullie antwoorden.

JA het gaat om twee verschillende debiteuren, twee rekeningen, twee auto's. Via mail kreeg ik te horen dat ik een relatie met mijn zwager heb gehad en getekend zou hebben voor zijn auto...
Nou dat lijkt me helemaal onwaar, maar zoals gezegd op die details ga ik even niet in, dan snappen jullie er helemaal niets meer van.

De dagvaarding hebben ze naar het adres van mijn zwager gestuurd. Ik woon daar niet en had ten tijde van het begin van dit geval al lang geen contact meer met hem of zijn vrouw.

Het is echt onbegrijpelijk, maar hier moet toch uit te komen zijn?

Iemand die vrijwillig mijn papieren wil komen inzien? om het te begrijpen en ermee aan de slag te gaan samen met mij? Ik woon in Midden-Brabant
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds