Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Zhoog
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 feb 2013 20:09 Onderwerp: Schadeclaim Hurauto onterecht |
|
|
Graag zou ik wat advies inwinnen omtrent het volgende.
Onlangs heb ik een verhuisbus gehuurd. Na het checken van de schade tijdens het ophalen op zaterdag heb ik ermee verhuisd. Vervolgens de bus weer op het terein van de verhuurmaatschappij gezet op zondag en de sleutel achter gelaten zoals afgesproken.
Op maandag werd ik vervolgens gebeld dat er schade was geconstateerd aan de bus. Ik zei dat ik dit heel vervelend vond maar dat ik mij absoluut niet bewust was dat ik schade had gemaakt en het dus heel vreemd vond. Daarna werd mij aangeboden het te komen bekijken en ik dacht dan ook gelijk maar meteen de huurkosten te kunnen pinnen (deze zou anders met 5% administratie kosten automatisch worden afgescreven van mn creditcard). Ik kon echter pas op Woensdag langskomen, waarmee men akkoord ging.
Op woensdag kwam ik bij het verhuur bedrijf, maar was de bus alweer net meegegeven aan de volgende klant. Na wat navragen was de bus maandag ook al verhuurd. Na een lang gesprek werd er afgesproken om de schade te fotograferen, want het was tot nog toe immers hun woord tegen het mijne.
Ik wilde vervolgens de huur betalen, maar dit kon niet afzonderlijk van de schade. Dus werd er besloten om mij via email enkele foto's van de schade te sturen. In mijn ogen had dit nog helemaal geen rechtsgeldigheid, want de bus was immers al twee keer verhuurd.
Enkele dagen later had ik nog niks ontvangen en heb ik maar een aangetekende brief gestuurd dat ik graag de huur wilde betalen, maar ook niets meer. Hierop volgde een voicemail, dat men wel degelijk schade had geconstateerd; dat er in hun documenten stond dat ik de schade had gezien en dat ze eigenlijk juridisch heel sterk stonden. Het gaat om 180Euro voor, wat mij verteld werd, een kleine kras in een bus die al helemaal onder de deuken zat (er was zelfs al roest te zien op een van de deuken).
Na, aanvraag bij vrienden blijkt deze maatschappij al eerder dit soort praktijken te hebben uitgehaald.
Wat zijn mijn opties? Hoe sterk sta ik? En staat de verhuur maatschappij inderdaad juridisch sterk?
Alvast hartelijk dank voor jullie inzichten! |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 feb 2013 22:09 Onderwerp: |
|
|
Gewoon de huur betalen en de rest negeren. Afwachten wat er dan gebeurt. Waarschijnlijk niks. Mocht dat anders zijn, dan schriftelijk de vordering betwisten. |
|
|
|
 |
CreeperNL
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 0:13 Onderwerp: Re: Schadeclaim Hurauto onterecht |
|
|
Zhoog schreef: | Graag zou ik wat advies inwinnen omtrent het volgende.
Onlangs heb ik een verhuisbus gehuurd. Na het checken van de schade tijdens het ophalen op zaterdag heb ik ermee verhuisd. Vervolgens de bus weer op het terein van de verhuurmaatschappij gezet op zondag en de sleutel achter gelaten zoals afgesproken.
Op maandag werd ik vervolgens gebeld dat er schade was geconstateerd aan de bus. Ik zei dat ik dit heel vervelend vond maar dat ik mij absoluut niet bewust was dat ik schade had gemaakt en het dus heel vreemd vond. Daarna werd mij aangeboden het te komen bekijken en ik dacht dan ook gelijk maar meteen de huurkosten te kunnen pinnen (deze zou anders met 5% administratie kosten automatisch worden afgescreven van mn creditcard). Ik kon echter pas op Woensdag langskomen, waarmee men akkoord ging.
Op woensdag kwam ik bij het verhuur bedrijf, maar was de bus alweer net meegegeven aan de volgende klant. Na wat navragen was de bus maandag ook al verhuurd. Na een lang gesprek werd er afgesproken om de schade te fotograferen, want het was tot nog toe immers hun woord tegen het mijne.
Ik wilde vervolgens de huur betalen, maar dit kon niet afzonderlijk van de schade. Dus werd er besloten om mij via email enkele foto's van de schade te sturen. In mijn ogen had dit nog helemaal geen rechtsgeldigheid, want de bus was immers al twee keer verhuurd.
Enkele dagen later had ik nog niks ontvangen en heb ik maar een aangetekende brief gestuurd dat ik graag de huur wilde betalen, maar ook niets meer. Hierop volgde een voicemail, dat men wel degelijk schade had geconstateerd; dat er in hun documenten stond dat ik de schade had gezien en dat ze eigenlijk juridisch heel sterk stonden. Het gaat om 180Euro voor, wat mij verteld werd, een kleine kras in een bus die al helemaal onder de deuken zat (er was zelfs al roest te zien op een van de deuken).
Na, aanvraag bij vrienden blijkt deze maatschappij al eerder dit soort praktijken te hebben uitgehaald.
Wat zijn mijn opties? Hoe sterk sta ik? En staat de verhuur maatschappij inderdaad juridisch sterk?
Alvast hartelijk dank voor jullie inzichten! |
Hallo beste,
Ik begrijp een deel niet uit uw verhaal...
u zegt dat u de bus op voorhand heeft gecontroleerd op schade.
Daarna zegt u, dat de bus al vol deuken zat...dan had u dit moeten aangeven bij het desbetreffende verhuur bedrijf. dit is echter, zoals ik uw verhaal begrijp niet gebeurd. neemt niet weg dat het bedrijf moet kunnen aantonen dat die schade per definitie zijn ontstaan door u. doch vind ik het raar dat men de schade verhaald bij u middels betalen van de huur van het voertuig. dit is in alle gevallen een kwestie voor de verzekering.
Mijn advies is dan ook, NIET de schade betalen. laten hun maar met een degelijk rapport komen dat de schade die hun onder vinden, van u afkomstig zijn. betaal wel enkel de huur van de bus. accepteer desnoods die extra kosten als het bedrijf de kosten komen halen van de huur.
Dan merkt u snel met wat voor bedrijf u in zee bent gegaan, meegewogen is dan het verhaal van uw vrienden/kennissen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 16:31 Onderwerp: Re: Schadeclaim Hurauto onterecht |
|
|
CreeperNL schreef: | doch vind ik het raar dat men de schade verhaald bij u middels betalen van de huur van het voertuig. dit is in alle gevallen een kwestie voor de verzekering. |
Als TS de schade wel veroorzaakt zou hebben, dan is dat in alle gevallen een kwestie waarvoor hijzelf verantwoordelijk is om deze af te handelen. Dat kan dus prima, als het schadebedrag bij het huurbedrag wordt opgeteld.
Hou eens op met die gekke, niet-juridische, argumenten te plempen op dit forum! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|