|
Auteur |
Bericht |
Jimmy10
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 24 dec 2012 19:29 Onderwerp: Wehkamp Webwinkel Fout |
|
|
Goedenavond,
Een dag geleden heb ik online op de Wehkamp website geshopt. Daarbij kwam ik een interessante aanbieding tegen van een Harry Potter Blu-Ray set. (Deze wilde ik graag kopen voor iemand i.v.m. kerst)
Ik zag dat er uitverkoop was, op het startscherm stonden procenten als 60 en 70.
Nou was deze Harry Potter blu-ray set te koop voor 6 euro en 29 cent. (Afgeprijsd van 99 euro). Dit leek mij echt de ultieme kerstaanbieding en deze heb ik dus besteld.
Vandaag kreeg ik dit bericht:
"Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.
Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst. "
Mijn vraag hier is: Is Wehkamp niet verplicht de blu-ray set aan mij te leveren? Waarom niet en waarom wel? En zou ik iets kunnen doen om het alsnog voor dat bedrag te ontvangen.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen!
Groeten en een fijn kerstfeest toegewenst. |
|
|
|
 |
CreeperNL
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 20
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 0:36 Onderwerp: Re: Wehkamp Webwinkel Fout |
|
|
Jimmy10 schreef: | Goedenavond,
Een dag geleden heb ik online op de Wehkamp website geshopt. Daarbij kwam ik een interessante aanbieding tegen van een Harry Potter Blu-Ray set. (Deze wilde ik graag kopen voor iemand i.v.m. kerst)
Ik zag dat er uitverkoop was, op het startscherm stonden procenten als 60 en 70.
Nou was deze Harry Potter blu-ray set te koop voor 6 euro en 29 cent. (Afgeprijsd van 99 euro). Dit leek mij echt de ultieme kerstaanbieding en deze heb ik dus besteld.
Vandaag kreeg ik dit bericht:
"Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.
Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst. "
Mijn vraag hier is: Is Wehkamp niet verplicht de blu-ray set aan mij te leveren? Waarom niet en waarom wel? En zou ik iets kunnen doen om het alsnog voor dat bedrag te ontvangen.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen!
Groeten en een fijn kerstfeest toegewenst. |
Hallo,
beetje laat.. maar liever laat dan nooit!!
Wehkamp is verplicht om die artikelen te leveren voor de prijs waarmee ze te koop liepen. ik meen een aantal maanden geleden bij de hema een foutje te hebben gezien op hun taarten afdeling. er stond een vlaai of een ander taart soort te koop voor 0.00 euro. mensen bestelde deze taarten en kregen ze dan ook voor niks. dat is hun goed recht dat mensen die taarten bestelde en eisen. Wehkamp is in dit geval ook nalatig geweest in de prijs. ze verkopen de harry potter producten voor de prijs die aangegeven werd.
je staat in je recht en eis dit op. Hoewel, dit is geannuleerd wil het niet zeggen dat u hiermee akkoord ging. anders had hema dat ook wel gedaan. |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 311
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 0:52 Onderwerp: |
|
|
Wehkamp mag dit doen, in tegenstelling tot hetgeen Creeper hiervoor beweert. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 10:52 Onderwerp: |
|
|
Een webwinkel mag zich beroepen op drukfouten zolang het voor de consument duidelijk moet zijn geweest dat het om een vergissing ging. In de Otto-uitspraak (LJN: BC2420) werd een LCD televisie van 1.200 euro verkocht voor 99 euro. Er stond niet bij dat het om een "prijsknaller" ging. Otto hoefde de televisies niet voor de aangegeven prijs te verkopen.
In jouw geval gaat het om een DVD-set die is afgeprijsd van 99 euro naar 6,29 euro. Daarbij stond aangegeven dat het uitverkoop was met kortingen van 60 en 70 procent. Een korting van 70 procent komt uit op ongeveer 30 euro. Zes euro is daar nog wel een stuk verder vandaan. Maar is het redelijk om van een consument te verwachten om de kortingpercentages precies uit te rekenen? Het hangt er denk ik van af hoe de website van Wehkamp eruitzag bij de verkoop. Als het één groot 'uitverkoopcircus' met 'prijsknallers' en 'geweldige aanbiedingen' was, kan ik mij voorstellen dat Wehkamp gehouden is aan de aangeboden prijs van 6,29 euro.
Overigens, het verhaal van CreeperNL is in ieder geval volledig onjuist. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
Berichten: 331
|
Geplaatst: vr 15 feb 2013 13:57 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is het antwoord op deze zaak al eerder gegeven in een andere topic. Dit is een dubbelpost. |
|
|
|
 |
|