Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 16:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wehkamp Webwinkel Fout
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jimmy10

Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2012 19:29    Onderwerp: Wehkamp Webwinkel Fout Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond,

Een dag geleden heb ik online op de Wehkamp website geshopt. Daarbij kwam ik een interessante aanbieding tegen van een Harry Potter Blu-Ray set. (Deze wilde ik graag kopen voor iemand i.v.m. kerst)
Ik zag dat er uitverkoop was, op het startscherm stonden procenten als 60 en 70.

Nou was deze Harry Potter blu-ray set te koop voor 6 euro en 29 cent. (Afgeprijsd van 99 euro). Dit leek mij echt de ultieme kerstaanbieding en deze heb ik dus besteld.

Vandaag kreeg ik dit bericht:

"Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst. "

Mijn vraag hier is: Is Wehkamp niet verplicht de blu-ray set aan mij te leveren? Waarom niet en waarom wel? En zou ik iets kunnen doen om het alsnog voor dat bedrag te ontvangen.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen!

Groeten en een fijn kerstfeest toegewenst.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
CreeperNL

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 0:36    Onderwerp: Re: Wehkamp Webwinkel Fout Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jimmy10 schreef:
Goedenavond,

Een dag geleden heb ik online op de Wehkamp website geshopt. Daarbij kwam ik een interessante aanbieding tegen van een Harry Potter Blu-Ray set. (Deze wilde ik graag kopen voor iemand i.v.m. kerst)
Ik zag dat er uitverkoop was, op het startscherm stonden procenten als 60 en 70.

Nou was deze Harry Potter blu-ray set te koop voor 6 euro en 29 cent. (Afgeprijsd van 99 euro). Dit leek mij echt de ultieme kerstaanbieding en deze heb ik dus besteld.

Vandaag kreeg ik dit bericht:

"Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst. "

Mijn vraag hier is: Is Wehkamp niet verplicht de blu-ray set aan mij te leveren? Waarom niet en waarom wel? En zou ik iets kunnen doen om het alsnog voor dat bedrag te ontvangen.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen!

Groeten en een fijn kerstfeest toegewenst.

Hallo,

beetje laat.. maar liever laat dan nooit!!
Wehkamp is verplicht om die artikelen te leveren voor de prijs waarmee ze te koop liepen. ik meen een aantal maanden geleden bij de hema een foutje te hebben gezien op hun taarten afdeling. er stond een vlaai of een ander taart soort te koop voor 0.00 euro. mensen bestelde deze taarten en kregen ze dan ook voor niks. dat is hun goed recht dat mensen die taarten bestelde en eisen. Wehkamp is in dit geval ook nalatig geweest in de prijs. ze verkopen de harry potter producten voor de prijs die aangegeven werd.

je staat in je recht en eis dit op. Hoewel, dit is geannuleerd wil het niet zeggen dat u hiermee akkoord ging. anders had hema dat ook wel gedaan.
Nico1979

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 0:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wehkamp mag dit doen, in tegenstelling tot hetgeen Creeper hiervoor beweert.
Regin

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een webwinkel mag zich beroepen op drukfouten zolang het voor de consument duidelijk moet zijn geweest dat het om een vergissing ging. In de Otto-uitspraak (LJN: BC2420) werd een LCD televisie van 1.200 euro verkocht voor 99 euro. Er stond niet bij dat het om een "prijsknaller" ging. Otto hoefde de televisies niet voor de aangegeven prijs te verkopen.

In jouw geval gaat het om een DVD-set die is afgeprijsd van 99 euro naar 6,29 euro. Daarbij stond aangegeven dat het uitverkoop was met kortingen van 60 en 70 procent. Een korting van 70 procent komt uit op ongeveer 30 euro. Zes euro is daar nog wel een stuk verder vandaan. Maar is het redelijk om van een consument te verwachten om de kortingpercentages precies uit te rekenen? Het hangt er denk ik van af hoe de website van Wehkamp eruitzag bij de verkoop. Als het één groot 'uitverkoopcircus' met 'prijsknallers' en 'geweldige aanbiedingen' was, kan ik mij voorstellen dat Wehkamp gehouden is aan de aangeboden prijs van 6,29 euro.

Overigens, het verhaal van CreeperNL is in ieder geval volledig onjuist.
ArieKanarie

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is het antwoord op deze zaak al eerder gegeven in een andere topic. Dit is een dubbelpost.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds