Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 7:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gaten in het civiel recht benutten voor illegale eigenwinst
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Bestaat er een gat in het civiel recht om door onder het rechtsbijstands-minimumbelang mensen op te lichten, reguliere winst te maken zonder veroordeeld te worden.
Ja en de bevolking kan er bijna niets aan doen
0%
 0%  [ 0 ]
Nee dit kan niet omdat:
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 0

Auteur Bericht
jimjimmy

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 0:33    Onderwerp: Gaten in het civiel recht benutten voor illegale eigenwinst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,

Aangezien dit mijn eerste bericht is zou ik me willen voorstellen. Ik ben Jim Jian uit Nijmegen. Ik ben geen student rechten maar heb interesse in het recht, voonamelijk civiel.

Mijn vraag luidt als volgt:

Klopt het dat er gaten in het civiel recht bestaan welke benut kunnen worden voor eigenwinst door mensen volgens een bepaalde structuur te belazeren?

Hiermee bedoel ik voornamelijk het minimum belang van rechtsbijstand-aanbieders?

Dit is vaak EUR225 (om en nabij).

Indien men een polis vergelijking zou doen van de top 100 rechtsbijstandverleners in Nederland op het minimumbelang, en vervolgens via de systemen voor kopen op afstand tussen particulieren (marktplaats.nl, speurders.nl, aanbod.nl) niet bestaande producten van onder dat minimum belang zou aanbieden.

Begrijp ik het goed dat men zo ongestraft zou blijven als deze producten steeds onder de EUR 200,00 (of om en nabij) zouden zijn?

Indien men een instroom van overboekingen zou hebben (met de juiste product prijsklassen) van zelfs maar 2 per dag zou dit een inkomsten bron betekenen van EUR 12.400 netto per maand.

Het werk van het plaatsen van advertenties zou niet exclusief aan overboekingen hoeven te staan (men kan hypothetische goederen verkopen aan zoveel mensen er maar reageren). Het fysieke werk zou vooral het heraanmaken van gerapporteerde en verwijderde profielen betekenen.

Indien niet wat zou een van de benadeelden wettelijk kunnen (en ook willen) doen om gerechtigheid te krijgen in een dergelijke situatie? Wat voor wettelijke structuren bestaan er om de Nederlandse bevolking te beschermen tegen dergelijke praktijken?

Dank voor het lezen van mijn eerste post en bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

PS: Ik verzoek bij deze geen preken over moraliteit echter enkel antwoorden gebaseerd puur op de Nederlandse wetgeving en hoe deze haar inwoners beschermt tegen criminelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 19:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar zijn best waarborgen tegen volgens mij, zonder dat procesvertegenwoordiging vereist is:
1. Pas betalen als men het product ontvangen heeft.
2. Als men toch betaald heeft: bij koop op afstand, mag de consument de eerste 7 dagen direct ontbinden, art. 7:46d BW. Hij kan dan zijn vordering tot terugbetaling van de koopsom overdragen aan een incassobureau. Of zelf bij de kantonrechter procederen en de executoriale titel door een deurwaarder laten uitvoeren, beslag leggen etc.
3. Na 7 dagen, is eerst schriftelijke ingebrekestelling nodig (art. 6:82 BW), dan kan de koper ontbinden (art. 6:265 BW) en zijn geld terugvorderen via de onder 2. genoemde weg.
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 19:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voorts kan de consument nog aangifte doen van oplichting, art. 326 Wetboek van Strafrecht. De rechter kan de veroordeelde tevens uit de uitoefening van zijn beroep ontzetten, art. 329 lid 1 Sr.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds