|
Auteur |
Bericht |
pinklama
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 18:52 Onderwerp: nonconcurrentie/relatiebeding |
|
|
ik ben overledenen verzorgster en heb na verzoek om meer uren(ik werkte op contractbasis maar 10 uur in de week) , geen contractverlenging van het jaarcontract kunnen accepteren vanwege bedreigingen en intimidatie van mijn inmiddels ex werkgever.
nu houd hij mij wel aan 2 jarig non concurrentie/relatie beding.in een straal van 25 km.
ik heb geen cursussen/opleidingen gevolgd betaald door de werkgever.
Nu kan ik een arbeidsovereenkomst aangaan in de straal van 25 km op fulltime basis.met een concurrent/relatie in dezelfde branche.
Momenteel trek ik een uitkering op de 10 uur basis van voorheen ,maar wil zo graag werken voor mijn geld.
wat zijn mijn kansen in een kort geding mij vrij te stellen van het beding ? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me zo voorstellen dat een relatiebeding inzake overledenen niet zo heel veel waarde heeft...
Wellicht is het mogelijk om de letterlijke tekst van het beding hier te plaatsen? Dan kan er iets meer over worden gezegd. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 17:23 Onderwerp: |
|
|
Art. 7:653 BW gaat hierover. Lid 2 geeft de rechter de bevoegdheid het beding geheel of gedeeltelijk te vernietigen, wanneer het de werknemer onbillijk benadeelt. Hierbij moet men denken aan een onredelijk grote straal, of te lange periode. Het moet de werknemer onmogelijk worden gemaakt nog aan het werk te gaan. Dan zal de rechter vernietigen. Ik weet niet of een straal van 25 km onredelijk groot is.
Wat in uw geval misschien nog relevant is, is dat de werkgever geen rechten aan het beding kan ontlenen als hij wegens de reden van opzegging schadeplichtig is geworden (zie lid 3). Heeft de werkgever u schadevergoeding moeten betalen? |
|
|
|
 |
pinklama
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 21:09 Onderwerp: |
|
|
Wat geheim houdingen en contacten met clienten betreft die zijn niet van toepassing ,daar ik geen van zulks had.
Het art wat U beschrijft zijn wij het mee eens echter zijn wij erg voorzichtig in deze,onze adviseur wil eerst meer zekerheid van de nieuwe werkgever voor we naar de rechtbank gaan
Een straal van 25km is in onze omgeving erg onbillijk,het omvat vrijwel het hele werkgebied.
Zover wij weten is de ex werkgever niet schadeplichtig daar het contract rechtswege is beeindigd .ik wou meer uren die kon hij mij niet geven,daarop begon de narigheid
Weet iemand wat een kortgeding kan gaan kosten ? _________________ Recht is niet altijd recht ! |
|
|
|
 |
fzo4
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 jan 2013 18:28 Onderwerp: |
|
|
Je kan een vergoeding aan je ex werggever vragen omdat je in belangrijke mate wordt belemmerd om elders werkzaam te worden, waardoor je met werkloosheid of minder werk genoegen moet nemen. In dat geval kan de rechter bepalen dat de werkgever een vergoeding verschuldigd is (art 7:653-4 BW). De vergoeding is niet meer verschuldigd, wanneer je niet meer aan het concurrentiebeding bent gebonden. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer de werkgever afstand doet van zijn recht om het concurrentiebeding in te roepen .
Verder is het belangrijk dat jij het concurrentiebeding ook hebt getekend. Als bijvoorbeeld je contract stilzwijgend is verlengd zonder hiervoor dus een nieuw contract te tekenen dan is het concurrentiebeding uit het eerste contract niet meer van toepassing. |
|
|
|
 |
|