|
Auteur |
Bericht |
jis
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 17:56 Onderwerp: van onbepaalde naar bepaalde tijd |
|
|
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Ik heb 6,5 dienstjaren.
Sinds enige tijd werk ik deels voor mijzelf.
De werkzaamheden die ik voor mezelf doe voer ik uit in het pand en dezelfde sector als die van mijn werkgever, met instemming van mijn werkgever.
Mijn werkgever wil nu mijn contract omzetten van onbepaalde naar bepaalde tijd omdat hij minder financieel risico wil lopen. Hij zet mij enigszins onder druk om het contract om te zetten met inzet van de werkzaamheden die ik voor mezelf doe. Ik ben voor deze werkzaamheden afhankelijk van het pand en de goedkeuring van mijn werkgever daar gebruik van te maken en wil deze werkzaamheden heel graag blijven doen.
Nu is de onbepaalde tijd die hij wil bieden zeer ruim (3 jaar) maar ik vraag me af of ik nadelen over het hoofd zie
Wat ik zelf heb kunnen vinden is dat de ontslagvergoeding lager is als ik het contract omzet (1 mnd ipv 4 mnd) maar verder zie ik niet zoveel nadelen. Ook heb ik gelezen dat de omzetting wellicht niet is toegestaan, dus dat je een contract voor onbepaalde tijd niet mag omzetten naar een contract voor bepaalde tijd indien het eerste contract langer dan 3 jaar duurde....?
Wie kan mij wat duidelijkheid/ advies geven in deze situatie?
Alvast dank voor het meedenken |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:15 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het niet doen. Jij krijgt hierdoor mee onzekerheid. Een vast contract hebben is erg prettig. Als je hem ter zijner tijd te gemoed wil treden dan kan dit altijd nog. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
jis
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:23 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je reactie, maar welke onzekerheid doel je op? En wat bedoel je met prettig? |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:26 Onderwerp: |
|
|
Het traject om een overeenkomst voor onbepaalde tijd naar bepaalde tijd om te zetten is ook niet bepaald prettig. Dit zal namelijk betekenen dat de huidige overeenkomst opgezegd moet worden en de nieuwe arbeidsovereenkomst pas na een tussenpoos van drie maanden kan worden aangegaan. Zonder deze tussenpoos volgen de contracten elkaar gewoon op en is er van rechtswege sprake van een overeenkomst van onbepaalde tijd. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
jis
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 1:09 Onderwerp: |
|
|
@alziend oog.
Ok, dat had ik inderdaad al ergens gelezen en ik denk dat mijn werkgever daar dus niet van op de hoogte is.
Is het mogelijk om de volgende constructie te volgen of zitten hier haken en ogen aan die ik niet voorzie?
contract voor onbepaalde tijd afronden
me drie maanden laten inhuren als freelancer
een contract voor bepaalde tijd starten
Verder nog redenen om uberhaupt niet in te gaan op verzoek contract voor bepaalde tijd (met onderbouwing) ? |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
|
|
|
 |
jis
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 13:30 Onderwerp: |
|
|
@stef. Dank voor de link. Ik heb als zzp er wel meerdere opdrachtgevers, dan kan de constructie toch wel ? Of wordt het nog steeds gezien als verkapt dienstverband omdat er een contract voor- en na zit? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 17:28 Onderwerp: |
|
|
U moet ook op uw recht op WW-uitkering letten. U wordt mogelijk verwijtbaar werkloos als het contract voor bepaalde tijd eindigt en dan heeft u geen recht op WW. |
|
|
|
 |
jis
|
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 17:43 Onderwerp: |
|
|
Misschien is de WW in deze inderdaad geen probleem, omdat het initiatief van de werkgever uitgaat. Misschien even navragen bij het UWV. |
|
|
|
 |
|