|
Auteur |
Bericht |
MCP
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 13 nov 2013 14:37 Onderwerp: Naheffingsaanslag belastingdienst |
|
|
Beste forumleden,
Vandaag ontving ik een brief van de belastingdienst. Daarin stond dat op 26 juni gebruik is gemaakt van de openbare weg met een geschorst voertuig. Dit klopt, want toen stond hij bij de garage. Waar hij op de 24e heen is gebracht. De garagehouder is toen gaan proefrijden met de auto en is toen geflitst. Omdat de auto toen nog geschorst stond, kreeg ik een naheffing over de periode van september 2012 t/m september 2013. De auto staat als gekeurd op 9 juli 2013, dit vanwege een aantal mankementen die opgelost moesten worden.
Ik heb de belastingdienst gebeld en gevraagd het precies zit, zij vertelden mij dat ik op de 24e mocht rijden, maar niet op de 26e, want je hebt 1 dag vrijstelling van schorsing, en dat is op de dag van de keuring. Voor die dag moet je een vrijstelling aanvragen, vertelde de medewerker mij. Dit klopt niet, want dit is niet nodig.
Nu is mijn vraag, maak ik een reële kans op kwijtschelding wanneer ik dit voor laat komen? |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 13 nov 2013 19:35 Onderwerp: Re: Naheffingsaanslag belastingdienst |
|
|
MCP schreef: | Dit klopt niet, want dit is niet nodig.
|
Heb je hier (schriftelijk) bewijs voor? |
|
|
|
 |
MCP
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 14 nov 2013 17:17 Onderwerp: |
|
|
Kennelijk is er beleid dat je de dag van de keuring, zonder melding vooraf, toch gebruik mag maken van de openbare weg. De vraag is dan waarop dit beleid zich richt, namelijk inclusief de keuring of alleen vervoer van en naar, en hoe "dag van de keuring" moet worden uitgelegd.
Overigens is het wellicht een alternatief om de garagehouder aan te spreken, die voor de proefrit zijn handelaarskenteken had moeten gebruiken? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
MCP
|
Geplaatst: do 14 nov 2013 17:59 Onderwerp: |
|
|
Dat ga ik zeker doen, heb van een kennis vernomen dat de garagehouder in deze gevallen over het algemeen verantwoordelijk worden gehouden en moeten opdraaien voor de kosten. Ik zal de vorderingen met jullie delen. |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 14 nov 2013 22:55 Onderwerp: |
|
|
Er staat dat je in beginsel altijd een vooraankondiging van een naheffingsaanslag krijgt. Indien je echter kunt bewijzen dat de auto op dat moment gekeurd werd, dan krijg je geen daadwerkelijke naheffingsaanslag.
Staat op het keuringsrapport (of een ander document) dat u hebt gekregen niet dat de APK tot minimaal de 26e heeft geduurd?
Het lijkt me namelijk niet de bedoeling dat of u of de garagehouder gaat betalen, aangezien dit niet nodig is. |
|
|
|
 |
|