|
Auteur |
Bericht |
zzzdavid
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 jan 2013 15:38 Onderwerp: opschorting bezwaartermijn ivm wob-verzoek? |
|
|
Ik heb een besluit ontvangen van een bestuursorgaan (werkgever). Ik overweeg om een bezwaarschrift in te dienen. Echter om de gronden van het bezwaar in een bezwaarschrift goed uit te kunnen werken, heb ik nadere informatie over de totstandkoming van het besluit van het bestuursorgaan nodig ...... van hetzelfde orgaan die het bestreden besluit heeft genomen.
het wob-verzoek moet informatie opleveren waaruit zou blijken dat het besluit onzorgvuldig is genomen. Deze informatie over onzorgvuldigheid heb ik alleen uit de wandelgang vernomen. Met de informatie uit het wob-verzoek zou ik de onzorgvuldige voorbereiding van het besluit willen kunnen aantonen
het ziet er naar uit dat het bestuursorgaan lang over zal doen om aan het wob-verzoek te voldoen.......langer dan de zes-weken bezwaartermijn.
Volgens mij kan ik de bezwaartermijn niet verlengen........bijvoorbeeld zodat de termijn afhankelijk wordt van voldoening door de bestuursorgaan aan het wob-verzoek. Maar wat zou ik verder kunnen doen in deze om ervoor te zorgen dat de gronden van de bezwaarschrift niet leidt onder de niet-voldoening van de bestuursorgaan aan het wob-verzoek ?
MVG,
Dave |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 10 jan 2013 16:45 Onderwerp: |
|
|
Gewoon tijdig het bezwaarschrift indienen. Je kunt de gronden van het bezwaar achteraf altijd nog aanvullen. Als je geen enkele grond opgeeft, zul je bericht krijgen dat het bezwaarschrift niet aan de vereisten voldoet en wordt je in de gelegenheid gesteld dit binnen een nieuwe termijn alsnog te doen - doe dat dan wel binnen die nieuwe termijn, anders wordt het bezwaar niet-ontvankelijk verklaard. Geef je al wel een (begin van een) motivering, dan kun je niet meer (om die reden) niet-ontvankelijk worden verklaard, maar moet je wel opletten dat je alsnog je nadere motivering indient. Je kunt overwegen in het bezwaarschrift te vermelden dat je de gronden nog zult aanvullen, en eventueel om een hoorzitting vragen - dan wordt je bezwaar in ieder geval niet zomaar afgedaan (tenzij het bijvoorbeeld kennelijk ongegrond zou zijn, of om een andere reden niet-ontvankelijk). _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 10 jan 2013 22:04 Onderwerp: |
|
|
Overigens is het opvragen van eigen documenten ogv de Wob niet verstandig. Ze worden daarmee openbaar voor een ieder (je werkgever moet ze ook aan mij geven als ik dat zou vragen). Op grond van de Awb zelf kun je verzoeken om alle aan het besluit voorafgaande stukken te mogen ontvangen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|