|
Auteur |
Bericht |
jero1982@hotmail.com
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jan 2013 16:43 Onderwerp: Tijdelijk arbeidscontract bij bedrijfsverhuizing |
|
|
Hallo,
Eigenlijk een korte vraag.
Ik heb een tijdelijke arbeidsovereenkomst.
Voordat mijn contract eindigt gaat mijn werkgever verhuizen, waardoor reistijd 4 uur langer wordt (zowel met ov als auto)
Inmiddels heb ik druk gesolliciteerd en een nieuwe uitdagende baan gevonden, waarbij ze me z.s.m. willen hebben.
Mag ik ieder bod dat mijn werkgever aan mij doet om toch mee te gaan naar nieuwe locatie afwijzen, zodat ik eerder beschikbaar ben?
Er is een sociaal plan opgesteld voor alle werknemers met een vast contract, ik val dus niet onder het sociaal plan.
Ben erg benieuwd wat mijn rechten zijn!
groet
Jeroen |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jan 2013 17:17 Onderwerp: |
|
|
Was je op voorhand bekend met de verhuizing? Dus voordat je je contract kreeg.
Wanneer wordt er verhuid?
Is er wellicht de mogelijkheid voor die tijd de arbeidsovereenkomst zelf op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn, of is dit niet opgenomen in je contract?
Over het algemeen is het zo dat men de arbeidsovereenkomst niet zomaar eenzijdig kan aanpassen. Dus als men plots besluit om aan de andere kant van de wereld verder te gaan, dan zou dat in goed overleg moeten gaan. En zou men ook rekening dienen te houden met de belangen van de werknemer.
Ik kan me in dat licht best indenken dat 4 uur extra reistijd behoorlijk bezwarend is voor een werknemer.
Anderzijds als jij op voorhand hier van wist, dan is het je eigen keuze geweest.
Misschien dat iemand anders hier wat concreters over kan zeggen. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jan 2013 19:22 Onderwerp: |
|
|
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is inderdaad alleen tussentijds opzegbaar, als dat in de overeenkomst is overeengekomen, art. 7:667 lid 3 Burgerlijk Wetboek. Als u toch tussentijds opzegt, wordt u schadeplichtig, art. 7:677 lid 2 BW. Bovendien verspeelt u uw recht op WW als u zelf opzegt en geen werk mocht hebben.
Wat wel een mogelijkheid is, is ontbinding verzoeken bij de kantonrechter wegens verandering in omstandigheden, art. 7:685 BW. U kunt dan tevens een ontslagvergoeding vorderen (lid . U verspeelt zo niet uw recht op WW-uitkering. |
|
|
|
 |
jero1982@hotmail.com
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jan 2013 21:55 Onderwerp: |
|
|
Ten tijde van het ondertekenen van mijn huidige contract was ik op de hoogte van de verhuizing. Echter was nog niet bekend wanneer, dit mede omdat de directie met de vakbonden en OR bezig was met het opzetten van het sociaal plan en goedkeuring hiervan.....
Verhuizing vind plaats over plm 3 weken, mijn contract loopt nog tot eind maart.
Uiteraard wil ik mijn WW rechten niet verspelen, en zal uiteraard eerst contract tekenen bij mijn nieuwe werkgever alvorens e.e.a. bij mijn huidige werkgever op te zeggen.
In het contract is opgenomen dat zowel de WG als WN een opzegtermijn hebben van 1 kalendermaand.
Ik hoop echt dat het mogelijk is dat mijn wg me niet kan verplichten om mee te moeten gaan naar de andere lokatie. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 17:15 Onderwerp: |
|
|
jero1982@hotmail.com schreef: | In het contract is opgenomen dat zowel de WG als WN een opzegtermijn hebben van 1 kalendermaand.
|
Dan kun je dus eind januari opzeggen en eind februari vertrekken. Wellicht heb je nog vakantiedagen staan die je (in overleg) kunt opnemen, zodat je nog wat eerder beschikbaar bent.
Ook kun je natuurlijk met je werkgever overleggen of de overeenkomst in goed overleg al eerder is te beëindigen.
En als je (heel verstandig) daarvoor al wil tekenen bij je beoogde nieuwe werkgever, kun je natuurlijk overeenkomen om daar zo spoedig mogelijk c.q. zodra je huidige dienstbetrekking dat toestaat, doch uiterlijk per 1 april aan de slag gaat. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|