|
Auteur |
Bericht |
sampie
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:11 Onderwerp: overuren verworven recht? |
|
|
Ik werk al meer dan 10 jaar in een supermarkt. Ik werk al die tijd al ongeveer 190 uur in de maand. Ik heb nooit een contract gehad, maar ben toen meteen in vaste dienst gekomen. Nu is de ondernemer van toen overleden en is er een andere ondernemer gekomen. Van hem moet ik nu ineens maximaal 160 uur gaan werken. Hierdoor zijn mijn inkomsten aanzienlijk minder en kom ik nu bijna niet meer rond. Zijn die overuren niet een verworven recht voor mij?
Graag hoor ik jullie mening... |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:17 Onderwerp: |
|
|
Misschien kun je een verandering van arbeidstijden aanvragen. Hoeveel werknemer werken er bij dit bedrijf? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
sampie
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 19:19 Onderwerp: |
|
|
er werken ongeveer 20 full timers en 40 part timers |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 21:26 Onderwerp: |
|
|
Bij zo'n grote supermarkt neem ik aan dat het een B.V. of een N.V. is, dus dat jij een (mondeling) arbeidscontract hebt met een rechtspersoon.
Als een rechtspersoon een nieuwe eigenaar krijgt, dan betekent dat niet dat de eigenaar jouw arbeidscontract ook zomaar éénzijdig kan veranderen.
Lijkt me dat hij jouw aantal uren niet aan kan passen, tenzij dat in strijd is met de geldende CAO of met jouw toestemming. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jan 2013 2:54 Onderwerp: |
|
|
sampie schreef: | er werken ongeveer 20 full timers en 40 part timers | De grens lag bij tien, dacht ik. Zie de onderstaande link vanaf "Medewerker wenst verandering van de arbeidsduur (per week)".
http://www.arbeidsrechter.nl/veranderen-taken-uren-deeltijdarbeid _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|