|
Auteur |
Bericht |
adriee
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 03 jan 2013 22:13 Onderwerp: eigen huis uit na scheiding ? |
|
|
Ik woon nu nog samen in het koophuis dat enkel op mijn naam staat. Mijn ex (al 6 maanden uit), probeert te jennen met een kort geding, om mij het huis uit te krijgen, omdat zij slechts een uitkering heeft. Ik vermoed dat ze ons kind wil inzetten om mij een tijdje te dwingen ergens anders te gaan wonen (ze heeft al een keer de sloten veranderd). Dit zal toch geen enkele kans maken mag ik hopen? Twee zaken spreken ook nog voor mij (want het gaat natuurlijk vooral om ons kind), namelijk dat ik haar aanbied een x aantal maanden haar huur te betalen (dan ben ik er nl "vanaf") en bovendien verhuurt ze een mooie etage woning die ze wellicht kan opeisen. In beiden gevallen heeft ons kind dan ook een prima plek. Graag jullie reaktie. Ik heb overigens ook geen geregistreerd partnerschap, mocht dit van belang zijn. Dus juridisch gezien, heb ik haar enkel gedoogd in mijn huis de afgelopen jaren. Thanks. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 jan 2013 12:06 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij, als u enkel een relatie had en niet in gemeenschap van goederen was getrouwd en het huis op uw naam staat, dan komt het huis gewoon aan u toe. U alleen bent immers eigenaar van het huis. |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: za 05 jan 2013 10:02 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: | Volgens mij, als u enkel een relatie had en niet in gemeenschap van goederen was getrouwd en het huis op uw naam staat, dan komt het huis gewoon aan u toe. U alleen bent immers eigenaar van het huis. |
Naja...of je eigenaar van een huis/woning bent maakt tegenwoordig ook niet zo veel meer uit. Zie maar eens hier. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 jan 2013 11:28 Onderwerp: |
|
|
Martha schreef: | Naja...of je eigenaar van een huis/woning bent maakt tegenwoordig ook niet zo veel meer uit. Zie maar eens hier. | Ook mij lijkt eigendom van de gezamenlijke woning niet het enige, dat hier telt.
Niet in de laatste plaats nu de aanwezigheid van een kind hier mede aan de orde is??
Maar waarom zou ik, als ik eea beter wil begrijpen, daarvoor een topic van 14 pagina's uit 2010 over iets met een auto gaan doorworstelen?? |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: za 05 jan 2013 12:00 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: |
Maar waarom zou ik, als ik eea beter wil begrijpen, daarvoor een topic van 14 pagina's uit 2010 over iets met een auto gaan doorworstelen?? |
Ok...om het wat makkelijker te maken kan je natuurlijk ook hier kijken. Probleem is dan alleen dat je mogelijk in de war raakt van alle juridische onzin die in dat arrest staat (bijvoorbeeld dat je door een Dozy-clausule partij wordt bij de overeenkomsten van je echtgenoot, dat een koopoptie reeds een plicht tot verkoop en levering met zich brengt die in de huwelijksgemeenschap valt reeds voordat deze optie überhaupt is ingeroepen, etc...).
2010 vind ik persoonlijk tamelijk recent, dus daarin kan ik geen argument ontdekken.
Een ander overtuigend argument kan ik echter wél ontdekken, namelijk...
cvb=Bona Fides
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 05 jan 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Maar waarom zou ik, als ik eea beter wil begrijpen, daarvoor een topic van 14 pagina's uit 2010 over iets met een auto gaan doorworstelen?? |
Dat wil je ook niet. Martha is zoals gebruikelijk aan het trollen. Negeren die gast. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martha
|
Geplaatst: za 05 jan 2013 12:41 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Negeren die gast. |
Wow,...ga je nu ook al bevelen uitdelen?
Gelukkig kan ik mij (omgekeerd) die moeite sparen.
Iedereen die een beetje zijn hersens bij elkaar heeft snapt natuurlijk dat men een figuur die zulke...
bona nietdus schreef: | Uit de vooronderstelling dat X, volgt X. Als X, dan X. Werkend onder de aanname dat X waar is, is X waar. Daar is geen speld tussen te krijgen. |
...'argumenten' aanvoert gewoon niet serieus kan nemen.
PS: Regelmatig lachen wij ons slap op de Mensa-borreltjes over deze 'Bona Fidus'. Gewoon té grappig  |
|
|
|
 |
|